اولین فهرست از نامزدهای خرس طلای برلین معرفی شدند

هفت فیلم در فهرست اولیه فیلم‌های بخش رقابتی شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین قرار گرفتند.

علاوه‌بر فیلم «جزیره سگ‌ها» به کارگردانی «وس اندرسون» که به عنوان فیلم افتتاحیه برلیناله ۲۰۱۸ انتخاب شد، هفت فیلم دیگر از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، سوئیس، صربستان، روسیه و آمریکا به بخش رقابتی و اصلی این رویداد سینمایی دعوت شدند.

9990tabrizart

«نگران نباش، پیاده خیلی دور نمی‌شود» به کارگردانی «گاس ون سنت» از آمریکا، «دولاتوف» ساخته «الکسی جرمن» (روسیه، لهستان، صربستان)، «اِوا» به کارگردانی «بنوا ژکو» از فرانسه، «دختر من» به کارگردانی «لارا بیسپوری» (ایتالیا، آلمان، سوئیس)، «چهره» به کارگردانی «مالگوزاتا زوموفسکا» از لهستان، «در راهروها» از «توماس استوبر» و  «نام برادر من روبرت است و او یک احمق است» به کارگردانی «فیلیپ گرونینگ» هر دو از کشور میزبان آلمان، فیلهایی هستند که تاکنون در بخش رقابتی شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم برلین پذیرفته شده اند.

در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره برلین نیز نام دو فیلم «کتابفروشی» به کارگردانی «ایزابل کوشت» (اسپانیا، انگلیس، آلمان) و «انقلاب خاموش» ساخته «لاری کرام» از آلمان اعلام شده است.

شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود و «جزیره سگ‌ها» به کارگردانی «وس اندرسون» اولین نمایش جهانی خود را در افتتاحیه این رویداد سینمایی تجریه می‌کند.

امسال «تام تیکور» کارگردان آلمانی ریاست هیئت دوران بخش رقابتی برلیناله را بر عهده دارد.




دیدگاهتان را بنویسید