ایجاد "فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی" مطالبه نمایندگان آذربایجان شرقی است

ایجاد “فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی” مطالبه نمایندگان آذربایجان شرقی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان قاطعانه و موکد از دولت خواستارند تا “فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی” ایجاد شود چرا که این فرهنگستان ضامن بقای زبان و همچنین سبب ترویج بیشتر فرهنگ‌ خواهد بود.
به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا، احمد علیرضا بیگی در مراسم افتتاح” کنگره بین‌المللی آشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی” گفت: نباید از ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی هراس داشته باشیم، چرا که این فرهنگستان به بقای گذشته‌ و فرهنگ ما کمک کرده و این فرهنگ اصیل را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند.
وی در ادامه داد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بخش کوچکی از مطالبه‌ی ما بود و ما خواستار تحقق کامل خواسته‌ی خود مبنی بر تاسیس “فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی” هستیم.
بیگی افزود: باید تاسیس این فرهنگستان مورد اهتمام دولت و مجلس باشد و تمامی نمایندگان استان به عنوان مطالبه‌ی ملی این موضوع را پیگیری می‌کنند تا به وعده دولت جامه‌ی عمل پوشانده شود.
وی با تاکید بر این‌که فرهنگ و هنر، هویت یک ملت است، گفت برگزاری این کنگره بین‌المللی در راستای احیای فرهنگ‌مان بوده و این فرهنگ ملت‌ها را به هم پیوند می‌دهد.
وی در پایان تاکید کرد: زبان هنر، گذشته و تاریخ یک ملت را بیان کرده و بهترین زبانی است که همه ملت‌ها آن را درک می‌کنند.


محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید