معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بیست و پنجم مردادماه آثار برگزیده هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز معرفی می‌شوند

بیست و پنجم مردادماه آثار برگزیده هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز معرفی می‌شوند

به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا، علی محرمی گفت: فراخوان جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با اعلام فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌‌المللی امام رضا (ع)، در تبریز نیز تهیه و به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها، مجتمع‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری سراسر کشور ارسال شد که در این فراخوان اهداف جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه‌ی معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن عنوان شده بود.

وی ادامه داد: موضوعات جشنواره شامل زیارت (آداب و فرهنگ زیارت)، جلوه های حرم مطهر رضوی، ابنیه، امامزادگان و فرهنگ رضوی درتمام نقاط جهان بود.

محرمی افزود: این جشنواره در شش بخش برگزار ‌شده که شامل موارد ذیل است، جلوه‌های زیارت،‌ معماری(بنا‌های مذهبی و اماکن زیارتی)، خلاقه بدین معنی که (عکاس می‌تواند با دید خلاقانه خود و با بکارگیری تکنیک‌های سخت افزاری و نرم افزاری به بیان تصویری جلوه‌های زیارت بپردازد)، مجموعه عکس (هر عکاس می‌تواند در این بخش به فراخور موضوعات جشنواره آثار خود را به تعداد حداقل سه و حداکثر ١٠ عکس در قالب مجموعه عکس ارسال کند)، نوجوانان عکاس (ویژه عکاسان ٩ تا ١٥ ساله) این بخش به منظور ترویج و ترغیب عکاسی بین نوجوانان علاقمند به این هنر به جشنواره افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به تاثیر برگزاری جشنواره رضوی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری و گستره وسیع و اجرای آن در رشته‌های مختلف، شورای سیاست‌گذاری و اعضای اتاق فکر جشنواره سراسری عکس رضوی از میان هنرمندان برجسته کشوری و استانی انتخاب شدند تا با ارائه راهکار و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و تعالی هنر ارزش مدار، فضای جدیدی را جهت ارائه آثار فاخر هنرمندان عکاس فراهم نمایند.

معاون هنری اداره کل گفت: پس از آن و با توجه به اهمیت و حساس بودن موضوع جشنواره که در رابطه با سیره و سنت رضوی است، اعضای هیات داوران از عکاسان برجسته کشوری شامل سید عباس میر هاشمی، مهدی تهرانچی، مجتبی آقایی، سید عباس آل یاسین ، محمد رضا امتنانی انتخاب شدند و مهلت ارسال آثار تا سی و یکم تیرماه تمدید شد.

محرمی در پایان افزود: داوری مقدماتی آثاره رسیده به دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی با حضور اعضای هیات داوران این جشنواره انجام گرفت و ٢٨ نفر به مرحله مسابقه راه یافتند که آثار برگزیده همزمان با آیین اختتامیه معرفی خواهند شد.

براساس این گزارش آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی بیست و پنجم مردادماه ساعت ١٨ در محل تالار استاد صیامی مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن تبریز برگزار می شود.

همچنین در این آیین از دو عکاس برجسته استان حسین جاودانی و رحمان قبه زرین تجلیل و آیین بزرگداشت این دو هنرمند برگزار خواهد شد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید