جذب گردشگر نیازمند تریبون و تبلیغات مناسب

یاسمین مولانا

پرده جادویی سینما به زبان و گویش های مختلف از فرهنگ، تاریخ و مردمان ایران زمین و دیگر نقاط جهان گفت و با صدایی گیرا داستانهای شنیدنی و حقیقی برای جشنواره ای به نام حقیقت روایت کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، جشنواره بین المللی سینما حقیقت رقابت، تخصص و همدلی را در محفلی صمیمی میان سینماگران شهرها و استانهای کشور و در سطح بین المللی گردهم آورد تا شاهد تعاملی سازنده و توسعه فرهنگ به زبان هنر باشد.
در این میان انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام یکی از ویژگی‌هایی بود که در جشنواره سینماحقیقت مورد توجه قرار گرفت و یازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت به نخستین گام های تاریخی این شهر همچون تئاتر، چاپ، سینما و موضوع «تبریز ۲۰۱۸» پایتخت کشورهای جهان اسلام پرداخت و زمینه سفر هنرمندان موفق داخلی و بین المللی را در آستانه سال ۲۰۱۸ و ساخت فیلم از این شهر در قاب دوربین آنها، فراهم کرد.

جذب گردشگر نیازمند تریبون و تبلیغات مناسب
ایرج میلانی از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ ابراز خرسندی کرد و گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری فرصت بسیار خوبی را برای این شهر فراهم آورده که ضروریست با تبلیغات از تریبون های مناسب از این موقعیت بهترین را بهره برد.
مستندساز مطرح ایرانگردی یادآور شد: گردشگران خارجی به کشور خواهند آمد و رفت اما باید فرصت و موقعیت مناسبی را ایجاد کرد تا توجه گردشگران به تبریز و فرصت های آن جلب شود.
در این میان همچنین فرید میرخانی از دیگر مستندسازان حاضر در جشنواره حقیقت اظهار داشت: شهر تبریز موقعیت های بسیار خوبی برای مستند سازی دارد که با پیش بینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و حضور ۷۰ مستندساز داخلی و خارجی به این شهر پس از جشنواره حقیقت، فرصت ساخت مستندهای متنوع از تبریز در سطح ملی و بین المللی را فراهم می آورد.
مانی میر صادقی مستندساز مطرح حوزه طبیعت با اشاره به طبیعت بکر استان آذربایجان شرقی گفت: مستندسازان تبریزی ضروریست از فرصت های گردشگری و طبیعت گردی منطقه خود استفاده کنند و بهترین ابزار برای جذب گردشگر فیلم و مستند بوده که باید از این وسیله تبلیغاتی قدرتمند بهره ببرند.
وی استفاده از فضای مجازی را بهترین موقعیت برای تبلیغات و معرفی تبریز و فرصت های آن برای گردشگران خارجی دانست.
در این میان همچنین مستند سازان خارجی همچون جان فرانکو رزی مستند ساز ایتالیایی برای ساخت مستند از تبریز استقبال کردند.

نگاهمان به تولیدات بومی و ملی است
جشنواره بین المللی سینمای حقیقت یازدهمین دوره خود را با نگاهی بر تولیدات بومی و ملی برپا کرد و از آثار اقوام مختلف ایران در عرصه مستند بهره برد.
سید محمد مهدی طباطبایی نژاد دبیر یازدهمین جشنواره سینما حقیقت با بیان اینکه سینمای مستند دومین دهه خود را با دو رویکرد افزایش سهم مستند در بازار تصویری و حضور فعال در مجامع بین المللی آغاز کرد، گفت: در این دوره دبیرخانه جشنواره سینما حقیقت تلاش کرد تا با نگاه به تولیدات بومی و ملی از آثار قوم های مختلف ایران در عرصه مستند برخوردار شود به همین منظور امسال میزبان یکی از استانهای کشورمان بودیم و در آینده نزدیک به این استان سفر خواهیم کرد.
در این میان همچنین رضایی مستند ساز از دیار شمال ایران و کارگردان مستند “ملوان به تنهایی به دریا نمی رود” با اختصاص روزی به نام تبریز در جشنواره حقیقت ابراز امیدواری کرد و گفت: اختصاص روزی به سینمای مستند استانهای مختلف در جشنواره بین المللی افق روشنی را برای مستند کشور و استانها باز کرده است.
وی در ادامه افزود: جشنواره سینما حقیقت برای مستند سازان بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند استعدادهای مستندسازان و ظرفیت استانها را شناسایی کند.

مستند بهترین ابزار برای معرفی ظرفیت های گردشگری و استعدادهای هنرمندان
قربانعلی طاهر فر مستند ساز موفق، معرفی یک شهر را همزمان با یک رویداد بین المللی اتفاقی مثبت و موثر دانست و گفت: معرفی شهرهای دنیا با گردش رسانه ای در فضاهای مجازی و حقیقی روی می دهد که مستند بهترین ابزار برای این کار است.
وی یادآور شد: مستند فاخر در این مسیر می تواند راهگشا باشد و رویداد تبریز ۲۰۱۸ مناسبت بزرگی است که می تواند با مستندسازی همراه باشد تا از داشته ها و پتانسیل های خود با جهانیان با روایت تصویر سخن بگوید.
همچنین در این میان کارگردان مستند سلطان محمد نقاش در حاشیه جشنواره حقیقت اظهار داشت: سینما حقیقت فرصتی را برای مستندسازان شهرها و استانها فراهم کرد تا به معرفی تولیدات منطقه خود بپردازند.
سید وحید حسینی نامی تبعات فرهنگی این جشنواره را ایجاد انگیزه و الهام بخش برای مستند سازان دانست که تولیداتشان در جشنواره های معتبر معرفی می شود.
جشنواره سینما حقیقت یازدهمین دوره خود را به پایان رساند و نشان فیروزه بهترین فیلم خود را تقدیم فیلم “بانو قدس ایران” از “تبریز فیروزه جهان اسلام” کرد و راه پر امیدی بر رونق مستند سازی در کهن شهر تبریز، توسعه گردشگری و معرفی زیبایی های ناشناخته این سرزمین گشود.




دیدگاهتان را بنویسید