خانه هنرمندان میزبان جلسات فاخر ادبی تبریز

خانه هنرمندان میزبان جلسات فاخر ادبی تبریز

همزمان با بهار طبیعت و سال نو، جلسات نقد و بررسی آثار برجسته ادبیات توسط استاد جمشید علیزاده در خانه هنرمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می شود.

به گزارش تبریزآرت حسین آذرنیا با اشاره به این مطلب گفت: شهروندان هنردوست و اهل ادبیات تبریز خاطره جلسات ارزشمند استاد جمشید علیزاده را در خاطر دارند و مایه مباهات است که بار دیگر شاهد برگزاری جلسات ادبی توسط این چهره برجسته ادبی شهر خواهیم بود.

به گفته وی، پس از درخواستهای مکرر از این استاد برجسته ادبی تبریز و چهره شناخته شده ملی حوزه ادبیات، ایشان نسبت به برگزاری نشست های ادبی در محل خانه هنرمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ابراز تمایل نموده و و برنامه ریزی برای برگزاری این دوره صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ابراز امیدواری نمود با برگزاری این دوره، شاهد حضور علاقه مندان ادبی شهر برای آموختن از این استاد برجسته شهر در خانه هنرمندان باشیم.

آذرنیا با اشاره به سابقه درخشان و پربار فعالیت استاد علیزاده به عنوان مشاور مدیرعامل اسبق و مدرس دوره های ادبی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: پیش از این در سالها ۸۹ و ۹۰ جلسات ادبی خاقانی شناسی و حافظ شناسی را در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار نموده و با استقبال گسترده ای از سوی مردم به خصوص جوانان مشتاق مواجه شده است.

گفتنی است استاد جمشید علیزاده شاعر، نویسنده، محقق، مدرّس و پژوهشگر بزرگ تبریزی که به درستی یکی از افتخارات و سرمایه های علمی و فرهنگی عصر حاضر آذربایجان بلکه ایران است. وی در سال ۱۳۴۳ خورشیدی در تبریز دیده به جهان گشود و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه از همان اوان نوجوانی به سرودن شعر و مطالعۀ عالمانۀ ادب فارسی و جهان پرداخت، در کنار آن علوم دینی را تا درجۀ اجتهاد آموخت و به مدارج عالی این حوزه نیز نائل آمد.

گفتگو با شهریار، ناله های شباهنگی، ساغری در میان سنگستان، برگزیده و شرح خاقانی، هزار و یک شب دریا، به همین سادگی و زیبایی و … از آثار مکتوب و چاپی استاد جمشید علیزاده است.




دیدگاهتان را بنویسید