دومین جشنواره زمستانی تبریز آغاز شد

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از آغاز دومین جشنواره زمستانی تبریز خبر داد.
به تبریز آرت، حسین آذرنیا در گفتگو با رادیو شهر در تشریح این مهم گفت: دومین جشنواره زمستانی تبریز شامگاه روز گذشته در محل فرهنگسرای الغدیر با استقبال پر شور شهروندان تبریزی افتتاح شد.
وی با بیان اینکه دومین جشنواره زمستانی در آستانه سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد، اظهار داشت: جشنواره زمستانی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی به زبان هنر در آستانه مناسبت تبریز ۲۰۱۸ آغاز به کار کرده و به مدت سه ماه تا پایان فصل زمستان ادامه می یابد.
آذرنیا همچنین افزود: جشنواره های مردمی همچون این رخداد اجتماعی و فرهنگی در راستای ایجاد مشارکت و نشاط اجتماعی بوده که ضروریست شهروندان و هنرمندان تبریزی برای دستیابی به این مهم و فراهم کردن زمینه مساعد برای استقبال از گردشگران مناسبت ” تبریز پایتخت کشورهای جهان اسلامی” فعالان و متولیان فرهنگی را همراهی کنند.
وی با اشاره به برنامه های جشنواره زمستانی تبریز گفت: این فستیوال شامل برنامه های متنوع و غنی همچون اجرای نمایش و موسیقی در راستای ارزش های دینی و آیینی و زنده کردن سنت و فرهنگ های محلی خواهد بود.
دومین جشنواره زمستانی تبریز در میان شهروندان یکه دکان در محل فرهنگسرای الغدیر افتتاح شد و با اجرای موسیقی عاشیقی و محلی، نمایش و یادآوری سنت های محلی و سنتی که شاکله فرهنگی و اجتماعی دارند همراه بود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کارگاه های خط سوم به صورت هفتگی روزهای پنج شنبه با محوریت آموزشی و نقد و تحلیل تخصصی در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز خبر داد.
وی با بیان اینکه این کارگاه به درخواست شاعران برای هر چه تخصصی تر شدن جلسات و ارتقای سطح کیفی اشعار در دو بخش برگزار می شود که یک بخش به شعر خوانی و نقد تخصصی اختصاص می یابد.
آذرنیا همچنین به برپایی جلسات مثنوی خوانی در روزهای جمعه اشاره کرد و از علاقمندان حوزه شعر و ادب دعوت کرد تا در این جلسات حضور یابند.




دیدگاهتان را بنویسید