دو فیلمساز تبریزی در جشنواره فیلم Kayseri Altın Çınar ترکیه

دو فیلمساز تبریزی با فیلم کوتاه خود به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم Kayseri Altın Çınar (چنار طلایی) ترکیه راه یافتند.

حسین اصل عبداللهی” با فیلم کوتاه داستانی “مردن به وقت آغاز” و “سیدوحید حسینی نامی” با فیلم کوتاه تجربی “کل به جزء” جزو ١٠ فیلمسازی هستند که در بخش نهایی به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش، “کل به جزء” سال گذشته به عنوان بهترین فیلم تجربی جشنواره منطقه‌ای کرمانشاه انتخاب شد و روایت سرنگونی مجسمه آهنی یک دیکتاتور است که بعد از ذوب شدن در قالب اشیایی کوچک تکثیر شده و به حیات خود در زندگی مردم ادامه می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید، “مردن به وقت آغاز” که به عنوان بهترین فیلم جشنواره احیای دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی انتخاب شد و در جشنواره‌هایی چون جشنواره صلیب سرخ و سلامت در بلغارستان، جشنواره آکا فیلم برزیل، جشنواره کارولینای روسیه و در بخش “مرزها بیهوده‌اند” جشنواره مالاتیای ترکیه نمایش داده شده است، روایتی داستانی از مرگ دریاچه ارومیه است.

گفتنی است، ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم Kayseri Altın Çınar (چنار طلایی) ترکیه از ۸ تا ۱۳ ماه مه ۲۰۱۸ (۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت) برگزار می شود.




دیدگاهتان را بنویسید