ربع رشیدی مهیای بازدید گردشگران می شود

ربع رشیدی مهیای بازدید گردشگران می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پیشرفت ۸۵ درصدی اجرای مسیر بازدید سازگار با بافت مجموعه تاریخی ربع رشیدی خبر داد.

مرتضی آبدار” با اشاره به غنای مواریث فرهنگی ایرانی، اسلامی موجود در آذربایجان، حفاظت و صیانت از این مواریث ارزشمند را ضروری دانست و گفت: میراث فرهنگی آذربایجان، به خصوص کهن شهر تبریز دارای ارزش های ملی و جهانی است که از این رو اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به تعریف برنامه و طرح جامعی در راستای مرمت و حفظ بناهای تاریخی کرده است.

آبدار با بیان اینکه از مهمترین برنامه های راهبردی این اداره کل دستیابی به اهداف تبریز ۲۰۱۸ در حوزه مرمت و احیای میراث فرهنگی است، مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ربع رشیدی را در صدر برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی در این خصوص گفت: با توجه به آغاز و ادامه مراحل مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ربع رشیدی، تاکنون اجرای مسیر بازدید سازگار با بافت مجموعه تاریخی، تهیه و نصب تابلوهای راهنما، مطالعات استحکام بخشی برج های پیرامونی و ساماندهی و انتقال سنگ قبرهای موجود در سایت به محل مناسب به منظور بازدید گردشگران و تملک بخشی از عرصه این مجموعه تاریخی محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، اظهار کرد: عملیات مرمت و ساماندهی محوطه تاریخی ربع رشیدی با نظارت نیروهای متخصص و فنی معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان در حال اجرا بوده و ساماندهی محوطه تاریخی در راستای تسهیل روند بازید برای گردشگران در اولویت قرار گرفته است.

آبدار در پایان خاطر نشان کرد: عملیات فعلی در حال انجام مجموعه تاریخی ربع رشیدی تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و فاز دوم بلافاصله پس از آن اجرایی خواهد شد.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید