مسعود پزشکیان

رویداد ۲۰۱۸ آغاز راه معرفی تبریز به دنیاست

 نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برای معرفی و احیای دوباره تاریخ و هویت تبریز در رویداد ۲۰۱۸ باید به خودمان متکی باشیم و شهری بسازیم که در منطقه نمونه باشد و امروز دقیقا آغاز همان روز است.

به گزارش تبریزآرت مسعود پزشکیان امشب در مراسم آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: امید است تبریز فضا و محور دیگری برای مهمانان ایجاد کند.

4975tabrizart

وی با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ آغاز یک کار است و پایان نیست،گفت: تبریز به عنوان قطب گردشگری از مرحله تئوری و نوشته روی کاغذ به مرحله عمل رسیده و معتقدم اگر قرار است پایتختی به تمام معنا از لحاظ گردشگری جهان اسلام داشته باشیم، باید همه شئون این امر رعیت شود.

نایب رئیس مجلس افزود: برای ساخت پایتخت گردشگری جهان اسلام باید متکی به خود باشیم و منتظر کمک از جایی نباشیم.

وی با اشاره به دوران ریاست خود در علوم پزشکی تبریز گفت: آن دوران می‌گفتند که هر کسی مدیر شود، باید از مرکز پول بگیرد و ما هم هرقدر تلاش کردیم جز با وعده روبه‌رو نشدیم حالا که در سمت بالاتر قرار گرفتیم، می‌بینیم که خبری از پول نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اضافه کرد:بعد از ۶ ماه از گذشت ریاست در علوم پزشکی تبریز، از دیگران چشم بسته و به خود نگاه کردیم و این باعث شکوفایی کارمان شد و در نهایت کاری کردیم که موفقیت زیادی برای استان را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: این کارها باعث شد فکر کنند ما کسی شدیم در حالی که ما کسی بودیم زیرا تبریز هم فرهنگ دارد که ۶۵۰ سال پیش در ربع رشیدی هفت زبان آموزش داده می‌شد و علم را به تمام نقاط منطقه گسترش داده بود.

پزشکیان گفت: می‌خواهیم به ۶۵۰ سال پیش برگردیم تا عالمان را جذب کنیم و هستی واقعی خود را احیا کنیم.

وی با تاکید به اینکه برگشتن به خود واقعی،‌تحول دیگری می‌خواهد، افزود: برای برگشتن به ربع‌رشیدی ۶۵۰ سال پیش، شورای فرهنگی اجازه تاسیس دانشگاه سه زبانه را داد ولی قابل قیاس با ربع‌رشیدی نیست زیرا آنجا دارای شهرک دانشگاهی بود که در هیچ جا نمونه آن وجود نداشت.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: متاسفانه ۹۹ درصد مدیران نگاه فرآیندی ۶۵۰ سال پیش را ندارند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ سال پیش در ربع‌رشیدی هفت زبان تدریس می‌شد و اساتید به نامی در آن بودند، گفت: این فرهنگ و نگاه ماست که اگر برگردیم، تازه زنده می‌شویم.

پزشکیان تصریح کرد:در تبریز ۲۰۱۸ ابتدا دل را کمک دیگران و مرکزنشینان دوخته بودیم، فکر می‌کردیم خبری است ولی همچنان با وعده‌ها روبه‌رو شدیم ولی تجربه دانشگاهی نشان داد خبری نیست و باید به خود برگردیم.

وی بیان داشت: همه اقشار باید تلاش کنند تا کاری کنیم کارستان و از این ره‌آورد کارهایی صورت گیرد که در واقعیت شأن تبریز را نشان دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر امیدوار به دیگران باشیم، نمی‌توان کاری کرد بلکه باید متکی به خود باشیم، از این رو ما می‌توانیم بهترین باشیم و پایتختی بسازیم که در منطقه نمونه باشد و امروز دقیقا آغاز همان هدف است.

وی افزود: مدیران در جلسه دیدگاه درستی به تبریز و تمدن آن داشته باشند.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید