سومین نمایشگاه “همدلان فردای هنر آذربایجان” افتتاح گردید

سومین نمایشگاه “همدلان فردای هنر آذربایجان” با ۵۴ اثر نقاشی، ۱۳ اثر عکاسی، ۱۰ اثر تمثیلی از ۲۳ بهمن ماه در نگار خانه استاد علی اکبر یاسمی گشایش یافت.

اسامی هنرمندان در این نمایشگاه:
نقاشی:
شاد روان منصور قند ریز، محمد رضا ایرانی، غلام حسین خیابانی، ابراهیم پشت پناه، کریم صدق روحی، جمشید عباچی زاده، محمد حسن رضازاد، حمید قند ریز، وارطان واهرامیان ۲ اثر، رضا صمدی ۲ اثر، جلیل مکبر، اثر، شاهرخ اختیاری ۲ اثر، عسگر تیغ‌زن، بیتا نقش ذولفقار ۲ اثر، فیروز وهابی نژاد ۲ اثر، سوزان دادور، مهین علیوندکامرانی، کبری رادپور، معصومه مسگری، عاطفه پایدار، فریده طاهری ۲ اثر، محمد شفاعت ۲ اثر، هادی فخرایی اقدم، فاطمه رفیع زاده ۲ اثر، دلارام کرمانی، صحرا تقی زاده مسن، صفری، ساناز وهابی نژاد، سارا زندوانی، پرویز پوری ۲ اثر، ناصر نور محمد زاده، نازیلا امیری، المیرا امیری، کبری ثقفی.

خط نقاشی:
افشین نجفی، رسول دشتی، حسین اقتصادی ۲ اثر، فیروز وهابی نژاد ۲ اثر.

عکاسی:
حمید قند ریز، محمدعلی جدیدالاسلام، مقصود سامع سردرودی ۴ اثر، ملک ناصر قربانزاده ۴ اثر، مهرداد صدق روحی، محمد شفاعت، فیروز وهابی نژاد.

مجسمه تمثیل:
فیروز وهابی نژاد ۲ اثر، ام کلثوم احمدی ۲ اثر، مهرداد برازنده ۲ اثر، حسین اقتصادی ۲ اثر، حسین نور محمد زاده.

در بخشی از این نمایشگاه به قلم فیروز وهابی نژاد مجری و بنیانگذار همایش های هنری همدلان هنر فردای هنر آذربایجان آمده است: ممکن است تشکیل این نمایشگاه از نظر تجمع گونه های مختلف هنر های تجسمی نقاشی عکاسی نگارگری خط نقاشی تذهیب خطی فرش نقاشی مجسمه و اثار حجمی دور از استاندارد های موجود برای ایجاد نمایشگاه هنری باشد ولی همانطور که از اسمش پیدا است برای ایجاد همدلی بوجود آمدها از نظر بنده چنین نمایشگاهی واجب و کاملا از پیش تائین شده بود بدان علت که از اونجای که هنر های تجسمی به همدیگر ربط دارند و جورهای هم وابسته واز هم شدیدا تاثیر میگیرند .معتقدم وجود چنین نمایشگاهی موجب ایجاد انگیزه و حس خاص بین هنرمندان و مخاطبین میشود و شور خاصی برای خلق اثار بی بدیل میگردد. هماتطور که بنده در این نمایشگاه آثاری را برای اولین بار نقوش نگار گری را در نقاشی با سبک و متریال خاص نقاشی را با قالی کهنه ترکیب و تلفیق ارئه دادم. در کل گردهمایی هنرمندان در رشته های گوناگون باعث رشد و تعامل و تکاثر فکری و شخصیتی بین هنرمندان آذربایجان خواهد بود سخنرانی های انجام گرفته توسط بزرگان و مفاخر هنری موید و تائید و الزامی بودن چنین حرکت هنری نمایشگاهی است. در واقع هنرمندان شرکت کنندگان نخبه در سایه و حمایت هنرمندان پیشکسوت به مسیر جدید همدلی وتامل بیشتر حرکت خواهند داشت در واقع یک حرکت تلفیقی و ترکیبی بین هنر و هنرمند بوجود آمده امید است این حرکت هنری باعث کشف استعداد های هنری و خود هنرمندان باشی و همچنین شاهد تولد قندریزها و سبکهای خاص باشیم که رنگ بو وطعم ایرانی داشته باشد.
این نمایشگاه هر ۲ ماه تجلیل و نامگذاری هنر مند خاص بر گزار می شود این نمایشگاه سوم همدلان نیز برای تجلیل از نام و یاد روان شاد استاد محمد رضا ایران و منصور قند ریز با شرکت دادن اثارشان برگذار گردید هنرمندی که یکی ازبنیان گذارسبک خاص هنری سقاخانه است. و همچنین از اثار ناصر نور محمد زاده و چند هنر مند معاصر آذری برجسته کشوری در نمایشگاه شرکت داده است. خلق هنر نو و سبک خاص تنها با تلفیق و ترکیب دیگر هنر ها بو جود می آید همن طور که در تاریخ هنر شاهد آن هستیم و خواهیم بود بدیهی است که خلق سبک هنری سقاخانه ای بی تاثیر از سایر هنر ها نبوده ودر آخر هماتطور که خودم در عرصه هنر ساختار شکنی های متفاوتی داشته ام این حرکت نو هنری نمایشگاه داری را واجب و لازم دیدم که بر خلاف استاندارد های معمول نمایشگاه داری است.
آرزوی توفیف و همدلی بزرگان و سروران را دارم.

گفتنی است این نمایشگاه تا روز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۵ الی ۱۹ جهت بازدید عموم دایر خواهد  بود.

مکان: تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه آبرسان، خانه فرهنگ، طبقه اول، نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی

گزارش تصویری: بابک شعبانی و هادی فخرایی اقدم



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید