سینمای دانشگاه تبریز، کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: سالن سینمای دانشگاه تبریز با عنوان “سینما جهاد” به یکی از مراکز و کانون‌های برتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز تبدیل شده است.

احد حاجی بلند با اشاره به اهم فعالیتهای انجام شده در سالن سینمای جهاد دانشگاهی در سال گذشته گفت: برگزاری دوره ها و کارگاه های فرهنگی – آموزشی دانشجویان از جمله کارگاه آموزشی تئاتر، کارگاه آموزشی عکاسی دیجیتال، کارگاه ایده پردازی و تیم سازی و دوره های نقاشی و طراحی از جمله فعالیت‌های انجام شده در محل سینما جهاد می‌باشد.

وی افزود: برگزاری مراحل استانی دوره های چهارم ، پنجم، ششم مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، پخش فیلم های سینمایی با موضوع سینما کار آفرین، اجرای تئاتر گروه‌های دانشجویی مانند سراشیبی در یک اتاق چهار نفره ، زمستان ۶۶ ، آل علی (ع)، کمدی اکتشافات، جعفرخان از فرنگ برگشته و شب بخیر جناب کنت و تمرین گروه های مختلف تئاتر دانشجویی از جمله تمرین گروه تئاتر زبان انگلیسی ، تمرین گروه تئاتر زبان فرانسه جهت شرکت در جشنواره تهران، تمرین گروه های تئاتر دانشجویی جهت شرکت در جشنواره های ارس و تئاتر دانشجویی استانی پودس و کسب عناوین برتر توسط این گروه ها ازجمله بهترین بازیگر مرد – بهترین کارگردان – بهترین نمایش نامه و … در سال های ۹۶ و ۹۷ از دیگر فعالیت های شاخص دانشجویی در سالن سینمای دانشگاه تبریز در دو سال گذشته هست.

وی به فیلم های پخش شده از آثار سینمای ایران در محل این سینما نیز اشاره کرده و گفت: یتیم خانه ایران – ماجرای نیم روز – بادیگارد – استرداد – بارکد – لانتوری – رخ دیوانه – زاپاس – من سالوادور نیستم – سلام بمبئی – نفس – ویلایی ها – کوچه بی نام – خشکسالی و دروغ – جنجال در عروسی – مشکل گیتی – نیمه شب اتفاق افتاد و …… از جمله این فیلم ها هستند.

وی برگزاری جشن های فارغ التحصیلی دانشجویان رشته های مختلف ، برگزاری همایش انتخاب رشته و سایر همایش ها و کارگاه های آموزشی را از فعالیت های سینمای جهاد دانشکاهی در دانشگاه تبریز عنوان کرد.

حاجی بلند تاکید کرد: برنامه های عمومی دانشجویی یاد شده در بالا عموما در ساعت تعطیلی کلاس ها و فاصله ظهر برگزار شده و گروه های تئاتر دانشجویی نیز در ساعات دیگر فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری ویژه دانشجویان باعث افزایش روح نشاط و شادابی بین دانشجویان شده و استقبال آنان نیز از این برنامه ها شایان توجه است. مجموعه در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۰ هزار نفرساعت خدمات فرهنگی و هنری در این سینما ارائه شده است .

حاجی بلند در پایان آمادگی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان را برای همکاری و تعامل با نهادها و تشکل های دانشگاه تبریز و برگزاری برنامه های مشترک در سالن سینمای دانشگاه تبریز اعلام و اظهار امیدواری کرد، با رفع نواقص موجود در سینما و ارتقای نرم افزارها و سخت افزارهای لازم، در سال های آینده خدمات فرهنگی فاخر و شایسته ای به داشنجویان ارائه شود.




دیدگاهتان را بنویسید