شب‌های موسیقی آذربایجان برگزار می‌شود

شب های موسیقی آذربایجان در پنجشنبه و جمعه‌های فصل زمستان توسط ۱۰ گروه موسیقی بومی برگزار می‌شود.

پناهی‌فرد در نشست خبری موسیقی بومی آذربایجان که در مجتمع ٢٩ بهمن تبریز برگزار شد، با اشاره به رویکرد انجمن موسیقی آذربایجان شرقی برای برگزاری کنسرت های حمایتی اظهار کرد: موسیقی‌های حرفه‌ای جایگاه خود را پیدا کرده و موفق هستند ولی برخی موسیقی‌ها نیاز به حمایت و توجه ویژه دارند.

وی با بیان اینکه این اقدام در قالب برنامه ای با عنوان  “شب‌های موسیقی آذربایجان” با یک برنامه‌ریزی دو ساله در روزهای زمستان ٩٦ و همزمان با آغاز رویداد تبریز ٢٠١٨ برگزار می‌شود افزود: سال گذشته برای اولین بار کنسرت‌های کارگاهی در خانه فرهنگ تبریز اجرا شده است.

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت باید از گروههای کوچک حمایت  کند تصریح کرد: پس از حمایت‌های ابتدایی، خود گروه‌ها توانمند شده و درآمدزایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اجراهای جشنواره “شب‌های موسیقی تبریز” در ژانر موسیقی ایرانی، آذربایجانی، پاپ و عاشیقی خواهد بود ابراز داشت: تک به تک گروه‌های اجرا کننده ارزیابی شده و  اجازه اجرا در این جشنواره را یافته‌اند.

پناهی‌فرد با تاکید بر اینکه تهاجم فرهنگی در عرصه موسیقی بیش از سایر حوزه‌ها نمود یافته است گفت: باید فرهنگ خود را به دنیا عرضه کنیم و اجازه تهاجم موسیقی غربی را ندهیم.

وی با اشاره به اینکه با شروع ٢٠١٨ باید دنیا را با موسیقی آذربایجان آشنا کنیم چراکه می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری تبریز تبدیل شود خاطر نشان کرد: این برنامه در پنجشنبه و جمعه‌های فصل زمستان توسط ١٠ گروه موسیقی بومی برگزار می‌شود.

پناهی‌فرد اظهار کرد: در این برنامه قیمت بلیط را در مقایسه با سایر کنسرت‌ها بسیار اقتصادی‌تر در نظر گرفته‌ایم و بین ١٥ تا ٣٠ هزار تومان بلیط فروشی می‌شود..

گفتنی است شب های موسیقی آذربایجان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان برگزار می‌شود




دیدگاهتان را بنویسید