میرعباس آل‌یاسین

شفاف‌سازی، مهم‌ترین ضرورت‌‌ فضای فرهنگی شهر است

موسس انجمن هنر عکاسی در استان، شفاف‌سازی جریانات هنری را از مهم‌ترین ضرورت‌‌ها در مدیریت فضای فرهنگی شهر عنوان کرد.

میرعباس آل‌یاسین، خاطرنشان کرد: متاسفانه وجود برخی تنگ‌نظری‌ها، به معضل فرهنگی و هنری شهرمان تبدیل شده و این معضل، چه در حوزه مسئولیت و چه در میان هنرمندان، بارز است.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم بی‌تعارف سخن بگوییم، باید قبول کنیم که تنها راه رفع این تنگ‌نظری، شفاف‌سازی در مناسبات فرهنگی و هنری است.
این عکاس پیشکسوت، نقش مدیریت سازمان فرهنگی و هنری را در حل موانع فرهنگی با اهمیت خواند و افزود: سرپرست سازمان فرهنگی و هنری، پیش از این مسئولیت‌های مختلفی را تجریه کرده و می‌تواند گام‌‌های مطلوب در رفع معضلات فرهنگی بردارد.
میرعباس آل یاسین متولد ۱۳۲۷ شهرستان اهر است. از تالیفات و ترجمه های وی می توان به «تکنیک و هنر عکاسی»، «لحظه های بی تکلف»، «مجموعه عکس های استاد شهریار»، «سه مجموعه کارت پستال»، «جزوه های آموزش عکاسی برای دانشجویان و هنرجویان عکاسی»، «مجموعه عکس آذربایجان سرزمین زیبایی» اشاره کرد.
میرعباس آل یاسین همچنین در زمینه ی هنر تئاتر و فیلم نیز فعالت دارد، ایفای نقش اول در چندین نمایش و فیلم در کارنامه ی فعالیت های هنری وی ثبت شده است.
وی موسس انجمن هنر عکاسی استان بوده و ۳۵ سال مدرس هنر عکاسی در مراکزی همچون انجمن سینمای جوان، دانشگاه آزاد، ‌دانشگاه تبریز، جهاد سازندگی، اداره کار و امور اجتماعی، آموزشگاه هنری بامداد، ‌آموزشگاه هفت هنر و انجمن هنر عکاسی استان است.




دیدگاهتان را بنویسید