عیادت از استاد مرتضی شریفی؛ توسط امام جمعه تبریز

امام جمعه تبریز در پی کسالت استاد مرتضی شریفی، هنرمند برجسته، متعهد، ارزشی و انقلابی، در منزل وی حضور یافته و جویای احوال این هنرمند شد.

به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم ضمن آرزوی سلامتی برای استاد شریفی، در رابطه با علت عیادت خود گفت: بنده از گذشته به استاد شریفی که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کردند، ارادت داشته و همچنین تکریم از هنرمندان متعهد، در واقع تکریم از هنر انقلاب، مقام هنر و هنرمند است.

امام جمعه تبریز در این دیدار صمیمی برای استاد شریفی آرزوی سلامتی و بهبودی کرده و با اهدای لوح تقدیری به پاس قدردانی از زحمات چندین ساله استاد در حوزه هنری، از جایگاه شایسته و ویژه این هنرمند در عرصه فرهنگ و هنر استان تقدیر کرد.

استاد جعفر کهنمویی، مدرس دانشگاه و هنرمند پیشکسوت رشته نقاشی و تعدادی از گرافیست های مجمع طراحان طلوع، معاون فرهنگی هنری و جمعی از همکاران حوزه هنری نیز نماینده ولی فقیه را در جریان عیادت همراهی می‌کردند.

گفتنی است، استاد مرتضی شریفی از نقاشان سوررئالیست متولد ۱۳۱۸ تبریز و از هنرمندان برجسته، متعهد و ارزشی و انقلابی حوزه هنری استان بود که گام‌های موثری را در راستای اشاعه‌ی هنر دینی و انقلابی برداشته است.

وی بیش از ۳۰ سال مدرس هنر نقاشی بوده و عضو هیئت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی استان و داوری جشنواره متعدد هنرهای تجسمی را بر عهده داشته و در دهه‌های ۶۰-۷۰ مسئولیت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید