فروش یک میلیارد و صد میلیون تومانی صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی تبریز

مرتضی آبدار با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه که از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه با مجموع ۲۲۰ غرفه و حضور ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی و سنتی در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تبریز برگزار شد، مثل سال های گذشته با استقبال چشمگیر مردم هنر دوست تبریز در حمایت از صنایع دستی و سنتی، مواجه شد.

آبدار افزود: در این نمایشگاه برنامه ریزی هایی در مسیر رشد فروش صنایع دستی در نمایشگاه صورت گرفت و آمار فروش جمع بندی شده، نشان از فروش یک میلیارد و صد میلیون تومانی تولیدات صنایع دستی استان و دیگر استان های کشور دارد که موجبات رضایت هنرمندان حاضر در نمایشگاه را فراهم نموده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر میزان فروش نقدی در این دوره از نمایشگاه، مبلغی بالغ بر ۵۸ میلیون تومان نیز در قالب سفارش به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن اظهار خوشحالی از استقبال پرشور مردم تبریز خاطرنشان کرد: طی روزهای نمایشگاه، شمار بسیاری از مردم استان و نیز گردشگران داخلی و خارجی از غرفه ها بازدید نمودند، بطوریکه طی روز های ۱۲ تا ۱۶ تیرماه سال جاری، ۱۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این نوع نمایشگاه ها باعث تعامل بین صنعتگران و رقابت بین آنها می‌شود، گفت: شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی باعث از بین رفتن واسطه‌ها شده و صنعتگران می‌توانند به صورت مستقیم به عرضه و معرفی تولیدات خود بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ میزبان هنرمندان چیره دست ۲۹ استان کشور و ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی بود که در روز پایانی این نمایشگاه سه غرفه برتر در بخش های غرفه آرایی، محتوا و حجم فروش انتخاب شدند.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید