نمایش «من اوچونجو نفریدیم» روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش «من اوچونجو نفریدیم» گفت: برای نخستین بار در تئاتر از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

یاشار نوری در نشست خبری با بیان این‌که زنگ نمایش «من اوچونجو نفریدیم» یکم اردیبهشت ماه نواخته می‌شود، اظهار کرد: این نمایش که شش بازیگر در آن نقش آفرینی می‌کنند، نوشته «محمد رمضانی» و‌ برگرفته از داستان «آپاردی سئللر سارانی» است و در آن از هوش مصنوعی استفاده است.

وی ادامه داد: وقتی حرف از داستان فولکلور به میان می‌آید، لباس سنتی و گروه موسیقی آشیقی در ذهن‌ها تداعی می‌شود، اما برخلاف تصور در نمایش «من اوچونجو نفریدیم» خبری از چنین فضاسازی نبوده و نمایش‌نامه در فضای مدرن اجرا می‌شود.

نوری با بیان این‌که نمایش زن محور پیش می‌رود، گفت: یکی از اهداف نمایش نشان دادن جایگاه زنان در خطه آذربایجان است و همچنین ایستادگی زنان آذربایجان در برابر سختی‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

کارگردان نمایش «من اوچونجو نفریدیم» ادامه داد: این نمایش به زبان ترکی اصیل خطه مغان بوده و مدت زمان آن یک ساعت است.

وی در خصوص استفاده از چهارپایه‌های متحرک، بیان کرد: چهارپایه‌ها فضای نمایش را تشکیل دادند و بدون استفاده از آن‌ها نمی‌توانستیم مفهوم مورد نظر را به مخاطبان برسانیم.

وی ادامه داد: معتقدم تئاتر اراضی خالی است که می‌توان با بهره‌گیری از تکنولوژی فضای آن را پر کرد‌.

محمد رمضانی – نویسنده نمایش «من اوچونجو نفریدیم» نیز با بیان این‌که پیش از این سه بار تجربه حضور در گروه نمایش‌های مرتبط با آپاردی سئللر سارانی را در کارنامه دارم، گفت: نمایش‌نامه «من اوچونجو نفریدیم» بعد از مطالعه و با وسواس خاص نوشته شده است که سه تفاوت عمده با نمایش‌های قبلی دارد.

در این نمایش مرجان محمدزاده، فرزاد محمد زاده، كمال سرخابي، سودا برمايه، دريا باژن و علي منافي به ایفای نقش می پردازند.




دیدگاهتان را بنویسید