هنرمندان جوان، ‌مقبره‌ی استاد شهریار را گلباران کردند

هنرمندان جوان، ‌مقبره‌ی استاد شهریار را گلباران کردند

همزمان با آیین افتتاح جشنواره یاد شده که با حضور مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی کشور، محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اساتید رشته‌های مختلف هنری برگزار شد، هنرمندان جوان شرکت کننده در جشنواره مقبره‌ی شهریار ملک سخن را گلباران کردند.

مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد و در این مراسم هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، عبدالرحیم سیاهکارزاده رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، رضوان صادق‌زاده دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، اساتید کارگاه‌ها و ١٠٠ هنرمند پذیرفته شده در جشنواره حضور داشتند.

برنامه با نثار شاخه‌های گل بر مقبره شهریار آغاز شد و پس از آن رضوان صادق‌زاده ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: در سال ٢٠١٨ تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام معرفی شده است و جای خوشحالی است که این دوره از جشنواره در تبریز برگزار می‌شود.

پس از آن محمد محمدپور با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یک رویداد بسیار مهم در عرصه هنرهای تجسمی کشور است، افزود: مکانی که هم اکنون در آن حضور داریم مدفن ٤١٠ شاعر، عارف و ادیب ایرانی در طول هزار سال گذشته است و هم اکنون همه آنها میزبان شما هستند. افتخار می‌کنیم که شما هنرمندان در شهر ما حضور دارید.

محمدپور افزود: تبریز در طول تاریخ مبدا تحولات بسیار بزرگی بوده است. دو دوره باشکوه نگارگری در زمان ایلخانیان و صفویان در تبریز شکل گرفت و نمونه‌های بسیاری از این دست باعث شد که تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری معرفی شود.

در پایان این مراسم هادی مظفری پشت تریبون قرار گرفت و با اعلام اینکه قصد سخنرانی ندارد، به قرائت متنی از خاطرات روزهای دور و اتفاقات امروز پرداخت.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان با حضور هنرمندان جوان از سراسر کشور در مقبره ‌الشعرای تبریز و با گلباران مزار استاد شهریار کار خود را آغاز کرد.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید