محمد محمدپور

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، این روز را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش تبریزآرت به نقل ازایسنا، محمد محمدپور در پیام روز چهارشنبه خود آورده است: خبرنگاری، حرفه‌ای مهم و جریان‌ساز و خبرنگار نبض تپنده و روح پرسشگر جوامع بشری، وجدان بیدار جامعه و روشنی بخش راه و رسم زمانه خویش است و آگاهی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش ها و مجاهدت های خبرنگاران و اصحاب قلم قابل دسترسی است.

در این پیام افزود: در دنیای کنونی که قدرت رسانه عامل تعیین کننده در جهان محسوب می شود، توسعه و تقویت بنیان‌های اجتماعی جامعه در گرو تلاش انسان های آگاه و هوشیاری است که به عنوان کنشگران عرصه اجتماع نقش‌آفرینی می‌کنند و به عبارتی در جهان امروز، خبرنگاری یعنی اندیشیدن فراتر از روزمره گی‌ها.

یکی از مهم ترین ویژگی های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه به این حرفه است بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق و نیز اخلاق و تعهد حرفه ای برخوردار باشد و با پرهیز از کنش های احساسی، بکوشد رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کند.

بدون شک رسالت سنگین خبرنگاری، چیزی جز تجسم امانت، مسئولیت و تعهد نیست که همواره خبرنگاران آن را باجان و دل به دوش کشیده اند و دستیابی به قله‌ های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور جز با حق‌جویی و مجاهدت فعالان عرصه رسانه در آگاهی بخشی ممکن نخواهد بود.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، بهانه ای است که علاوه بر اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی بر این مساله تاکید شود که خبرنگاران نقش حساسی در شفافیت امور و گسترش مشارکت عمومی در جریان توسعه و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند.

ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه خبرنگاری به ویژه شهید محمود صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که به دست طالبان جاودانه شد، این روز را به تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری و سایر عوامل و دست اندرکاران سخت کوش و پرتلاش عرصه خبر کشور به ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون آنان را از درگاه خداوند یکتا خواهانم.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید