ویکند تبریزآرت | TabrizArt WeekEnd

چهارمین ویکند تبریزآرت با جمعی از هنرمندان عكاس آغاز شد

ویکند تبریزآرت | TabrizArt WeekEnd

در این نشست و گفت‌و‌گوی دوستانه، طبق روال آخر هفته امروز چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ به مدت دو ساعت، در محل انجمن هنر عکاسی استان آذربایجان شرقی در جريان بود. در خلال اين دورهمي، به نقد عکس های اعضا آغاز شد.

اعضای عکاسی ویکند تبریزآرت معمولا یک روز در هفته به عکاسی رفته و در آخر هفته دور هم جمع می شوند.
گفتنی است این نشست ها هر هفته روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد.

استارتاپ ویکند (به انگلیسی: Startup Weekend) یک رویداد آموزشی – تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

این برنامه جهانی تا بحال در بیش از ۱۰۰۰ شهر دنیا (۱۳۵ کشور) برگزار گردیده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا! این برنامه در خارج از ایران از ساعت ۶ بعداز ظهر روز جمعه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز یکشنبه ادامه دارد. در ایران از ساعت ۳ بعداز ظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد در این برنامه، شرکت کنندگان ( حدودا ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم ) همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌نمایند. در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌نمایند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و … حمایت تجاری می‌گردد.

در سال ۲۰۰۷ در شهری به نام بولدر در ایالت کلرادو آمریکا (Boulder, Colorado) توسط شخصی به نام آندرو هاید (Andrew Hyde) برگزار شد. اون تعداد ۷۰ کارآفرین را به منظور ایجاد یک استارتاپ به طول ۵۴ ساعت جمع کرد. این مدل در شهر های مختلف جهان نیز گسترش پیدا کرد. در ژانویه ۲۰۱۰، مارک نگر (Marc Nager) و کلینت نلسون (Clint Nelsen) مالکیت کامل آنرا گرفتند و به عنوان یک سازمان بدون هدف سودجویانه به شهر سیاتل نقل مکان کردند. در پائیز سال ۲۰۱۰ نیز، از بنیاد کافمن (Kauffman) کمک مالی دریافت کرده است. از زمان خرید این رویداد، حدود ۸۰ رویداد در کانادا، آمریکا، انگلستان و آلمان برگزار کرده است. این رویداد کارآفرینی تا سال ۲۰۱۶ در بیش از ۱۰۰۰ شهر دنیا برگزار شده است.




دیدگاهتان را بنویسید