کارگردان تولدی برمرگ:این نمایش بیان یک سری از دغدغه‌های جامعه به زبان هنر است

 به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا کارگردان این نمایش مرضیه محمدزاده در نشست خبری : نمایش تولدی بر مرگ بیان یک سری از دغدغه‌های جامعه به زبان هنر است که در این نمایش استاد ناصر هاشمی ایفای نقش می کند و جا دارد از اعتماد ایشان به این نمایش قدردانی کنم.

وی با بیان این‌که تئاتر تولدی بر مرگ در خصوص بخشش و مهرورزی است، اظهار کرد: بخشش و مهرورزی از خصوصیات مردم ایران است که ضرورت دارد در لابه‌لای زندگی  و مشکلات این فرهنگ را فراموش نکرده و در جامعه احیا کنیم.

ایشان در خصوص   این نمایش نیز گفت: تولدی بر مرگ روایت‌گر پدربزرگ و نوه‌اش است که در کنار هم زندگی کرده و در تدارک برگزاری جشن تولدی هستند که اتفاقات جدیدی در شب تولد رخ داده و باعث بر ملا شدن برنامه‌ریزی‌ها می‌شود.

محمدزاده  درباره‌ی این‌که چرا این نمایش تنها ۱۰ روز اجرا می‌شود، افزود: بر اساس تصمیم هیات بازبینی مدت زمان اجرای نمایش تولدی بر مرگ ۱۰ روز بوده و در صورت اقبال عمومی تمدید خواهد شد که از دلایل این تصمیم خبر ندارم.

محمدزاده با بیان این‌که بستر تئاتر در تبریز فراهم نیست، گفت: در گذشته سالن‌های تئاتر تبریز خالی بودند، ولی اکنون رونق تئاتر باعث ایجاد ترافیک و کمبود سالن شده است.

کارگردان نمایش تولدی بر مرگ اضافه کرد: پشتوانه‌ی مالی لازمه‌ی کار کردن تئاتر در شرایطی کنونی است و در صورت نبود تهیه کننده قدرتمند، مجبور می‌شویم کرکره‌ی دغدغه‌هایمان را پایین کشیده و سراغ کارهای گیشه پسند برویم.

ناصر هاشمی  پیشکسوت سینما و تئاتر آذربایجان شرقی که به عنوان یکی از بازیگران نمایش تولدی بر مرگ ایفای نقش می کند، دراین نشست خبری  گفت: آخرین کار بنده در تئاتر جدی به سال ۷۳ باز می‌گردد و در این سال‌ها کارهای طنز و فیلم و سریال کار کرده‌ام و باتوجه به مشکلات، برای بازگشت به تئاتر چندان علاقه‌ نداشتم.

وی افزود: خانم محمدزاده دریک جلسه‌ پیشنهاد حضور در  این نمایش را ارایه داد که از همان اول مخالف بودم، اما با اصرار ایشان متن را سه بار در یک روز خواندم و احساس کردم این اثر پیام‌ خوبی برای جامعه دارد که باتوجه به فراهم بودن شرایط و خالی بودن وقت من در این بازه زمانی پیشنهاد خانم محمدزاده را پذیرفتم.

ایشان با تاکید بر لزوم اجرای نمایش تولدی بر مرگ در بلک باکس، گفت: بعد از دریافت مجوز از هیات بازبینی به دنبال اجاره‌ی سالن بودیم که با مشکلات فراوان در نهایت سالن‌ مناسبی پیدا شد، اما شرایط تمرینات اصلا خوب نبود و جالب است بدانید در بوفه‌ی تئاتر شهر تمرین می‌کردیم و تنها یک روز قبل اجرا سالن در اختیارمان قرار داده‌اند.

ناصر هاشمی با انتقاد از پایین بودن درآمد تئاتر، خاطر نشان کرد: باتوجه به درآمد بسیار کم، فعالیت در زمینه‌ی تئاتر ارزش ندارد، البته شرایط تهران متفاوت‌تر بوده و بنده پیشنهاد ۱۰ میلیون تومانی برای یک تئاتر از تهران دریافت کرده بودم. چنین رقم‌هایی در تئاتر تبریز یک رویاست.

هادی افتخارزاده  یکی دیگر از هنرمندان نمایش تولدی بر مرگ دراین نشست خبری با انتقاد از کم بودن تعداد مخاطبان تئاتر، گفت: رسانه‌ها و اهالی تئاتر باید دست در دست هم داده و با تبلیغات مثبت مردم را برای تماشای تئاتر ترغیب کنند.

وی با‌ بیان این‌که تئاتر تبریز در حال پیشرفت است، ادامه داد: پنج سالن تبریز تا چندین ماه آینده رزرو شده و همزمان پنج نمایش در این شهر روی صحنه می‌رود. معتقدم تهران و تبریز فعال‌ترین شهرها در عرصه‌ی تئاتر هستند.

وی با بیان این‌که زیاد بودن تعداد روزهای اجرای یک نمایش به معنای خوب بودن آن نیست، گفت: مخاطبان تئاتر تبریز در شرایط نرمال ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر است که طی ۱۰ روز تمامی مخاطبان می‌توانند یک اثر را تماشا کنند.

تینا عبدی دیگر هنرمند این نمایش  در نشست خبری اضهار داشت: این نمایش چهارمین کار من در عرصه تئاتر است و پیش از این موفق به کسب مقام سوم بازیگری زن جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی شدم، همچنین در یک فیلم سینمایی نیز ایفای نقش کردم که بنا به دلایلی توقیف شد.

وی در خصوص نقشی که در نمایش تولدی بر مرگ برعهده دارد، اظهار کرد: نقش من در این نمایش به آنچه که همیشه در ذهن من بود و دنبالش بودم خیلی نزدیک است و با این نقش پیام‌های خوبی به جامعه خواهم داد.

عبدی گفت: ادعا می‌کنم کسی جرات نمی‌کرد مثل من این نقش را پیش ببرد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید