کاظم علیزاده نوبری

کاظم علیزاده نوبری هنرمند عکاس خبرنگار پیشکسوت تبریزی دعوت حق را لبیک گفت

امروز بار دیگر عرصه مطبوعات در تبریزعزادار شد و اینبار حاج کاظم علیزاده نوبری هنرمند عکاس خبرنگار پیشکسوت تبریزی دعوت حق را لبیک گفت.

نوبری متولد سال ۱۳۱۸ بوده و بیش از ۵۰ سال با مطبوعات در زمینه عکس خبری همکاری داشت ودر این راه زحمات بسیاری را متحمل شد.
وی بعد از ظهر امروز یکشنبه سوم تیرماه به علت کسالت دار فانی را وداع گفت.

وی عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی بود که پیش از این در عیادت هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی با گلایه از برخی مسئولان که فراموشش کرده‌اند، کرده بود و با آرزوی موفقیت برای عکاسان خبری جوان، اظهار داشته بود: سوژه‌یابی و فهم معنای سوژه نخستین عامل موفقیت یک عکاس خبری است و باید جوانان از روزهای آغازین کار خود با فنون کار آشنا شوند.

کاظم علیزاده نوبری، عکاس قدیمی تبریزی تیم ملی کشتی در دهه های ۷۰ میلادی، پیش از این به پاس زحمات محمد بنا تصویری دیده نشده از جوانی وی مربوط به مسابقات بین المللی مسکو را منتشر کرد. بنا تنها مدال جهانی ایران در وزن ۶۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و اولین مدال جهانی کشتی فرنگی ایران بعد از انقلاب را در سال ۱۹۸۳ به دست آورد.

این گزارش حاکی است، همچنین نمایشگاهی از این عکاس پیشکسوت تبریزی دو سال قبل با همکاری انجمن صنفی روزنامه نگاران آذبایجان شرقی همزمان با روز خبرنگار برگزار شد و توسط این انجمن تجلیل شد.

تبریزآرت در گذشت کاظم علیزاده نوبری را به خانواده داغدار وی، جامعه رسانه‌ای استان و کشور تسلیت گفته و برای وی از پروردگار متعال، علو درجات را طلب می‌کنند.




دیدگاهتان را بنویسید