اردیبهشت فرهنگی و هنری با دو جشنواره بین المللی در تبریز

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز از برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی «عکس فیروزه» و «تئاتر خیابانی تبریزیم» در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تبریزآرت به نقل از  مهر، حسین آذرنیا در نشست خبری جشنواره‌های بین‌المللی «عکس فیروزه» و «تئاتر خیابانی تبریزیم» که عصر یکشنبه برگزار شد، گفت: به گفته آگاهان تاریخ، جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم برای اولین‌بار در تاریخ نمایش تبریز اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: هرچند برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی از امکانات و اعتبارات کافی برخوردار نبودیم اما عشق و عالقه ای که به شهرمان داریم باعث می‌شود در کنار هنرمندان باشیم و برای ارتقا فرهنگ و هنر شهرمان تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در ادامه افزود: از سال ۹۶ تئاتر و نمایش تبریز جان دوباره گرفت، به‌طوری که هرروز در تمام سالن های شهر نمایش‌هایی به روی صحنه می‌روند و این رونق فقط و فقط به همت هنرمندان به وجود آمده است،نه هیچ یک از مسئولان.

وی همچنین با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم جشنواره تخصصی‌ترین جشنواره شهرداری تبریز در حوزه آموزش‌های شهروندی است، عنوان کرد: ۴سال است که جشنواره تئاتر تبریزیم در این شهر برگزار می‌شود اما امسال بخاطر مصادف شدن با رویداد «۲۰۱۸» این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار می‌کنیم.

حسین آذرنیا با اعلام اینکه ۱۰کشورخارجی در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: از کشورهایی همچون عراق، تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان، آلمان و… گروه‌های نمایشی در این جشنواره حضور خواهند داشت و آثارشان را ارائه خواهند کرد.

آذرنیا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جشنواره عکس فیروزه نیز بعد از ۷دوره برگزاری، امسال هشتمین دوره خود را در سطح بین المللی تجربه می کند و تاریخ برگزاری این جشنواره تا  ۱۸اردیبهشت الی ۲۳ اردیبهشت خواهد بود. حضور۴ کشور خارجی نیز در این جشنواره قطعی شده است.

 ۳۲نمایش در جشنواره تئاتر خیابانی «تبریزیم»

یعقوب صدیق جمالی ، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم نیز در این نشست گفت: جشنواره تئاتر تبریزیم از ۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ اردیبهشت نیز اجراهای گروه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه تمام مکان‌های عمومی می‌تواند بستری برای اجرای تئاترهای فضای باز باشد، خبر داد: در مجموع ۳۲ نمایش در طول جشنواره اجرا خواهد شد که از این تعداد ۱۴ نمایش از تبریز و ۶ نمایش از جشنواره‌های ملی انتخاب شده اند.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید