جشنواره فیلم مستند آذربایجان

افتتاح جشنواره مستند آذربایجان در تبریز

مراسم افتتاحیه‌ نخستین دوره جشنواره مستند آذربایجان عصر دوشنبه ۵ شهریور در شهر تبریز برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۶ و با حضور جمعی از مسئولان استان آذربایجان شرقی، مهمانان، مستندسازان، اصحاب رسانه و دوستداران سینمای مستند در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز برگزار می شود.

مصطفی رزاق‌کریمی، مهرداد اسکویی، رحیم مرتضی‌وند، رهبر قنبری، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیدمجید رحیمی مدیر پژوهشی مرکز و … جمعی از مدعوین این مراسم هستند.

نخستین جشنواره مستند آذربایجان که از ۵ تا ۸ شهریور در پردیس سینمایی ستاره باران شهر تبریز برگزار می‌شود، شامل بخش‌های مسابقه استانی، نگاه ویژه، جنبی، نکوداشت و کارگاه تخصصی است.

در بخش مسابقه این جشنواره، ۱۹ فیلم منتخب مستندسازان استان آذربایجان شرقی که توسط زهرا صنم‌نو، فرهود کرمی و محمد احسانی انتخاب شدند در ۲ گروه «مستندهای کوتاه» و «مستندهای بلند» روی پرده رفته و مورد قضاوت هیات داوران این رویداد متشکل از مصطفی رزاق‌کریمی، مهرداد اسکویی، رهبر قنبری، یدالله نوعصری و مطلب‌زاده قرار می‌گیرند.

«نگاه ویژه» بخش رقابتی دیگری از جشنواره مستند آذربایجان است که در آن چهار موضوع «مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «حمایت از کالای ایرانی»، «چشم‌انداز سرزمین زیبای آذربایجان- تبریز ۲۰۱۸» و «محیط ‌زیست» مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش جمعاً ۱۹ فیلم مستند به نمایش درمی‌آیند. در هر بخش نیز یک جایزه به مستندساز برگزیده اهدا می‌شود.

نکوداشت کامران شیردل، مروری بر آثار مصطفی رزاق‌کریمی، تجلیل از رحیم مرتضی‌وند، مروری بر مستندهای منتخب استان اصفهان، نمایش مستندهای پرتره از مشاهیر و مفاخر آذربایجان‌شرقی از دیگر بخش‌های این دوره جشنواره است.

رهبر قنبری فیلمساز نیز در حاشیه این جشنواره، کارگاهی با عنوان «از ایده تا کارگردانی» برگزار می کند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامی برگزاری نخستین جشنواره مستند آذربایجان است.

نخستین جشنواره مستند آذربایجان به دبیری شهرام علیزاده، توسط خانه سینمای مستند تبریز و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از ۵ تا ۸ شهریور ۹۷ در شهر تبریز برگزار می‌شود



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید