اولین نمایشگاه گروهی دال هاوس در گالری باغ کتاب تبریز

اولین نمایشگاه گروهی دال هاوس در گالری باغ کتاب تبریز

اولین نمایشگاه گروهی دال هاوس زیر نظر علی طباطبایی در گالری باغ کتاب تبریز برگزار می شود.

در متن این نمایشگاه آمده است:
ذات آفرینشگر انسان همواره او را بسمت خلق آثاری برخواسته از محیط اطراف و احساسات درونی او سوق می دهد و زمانی این آثار با خلاقیت و علم تلفیق شود آفرینش هنری رخ می دهد.
شهر تبریز میزبان اولین نمایشگاه از سازه های مینیاتوری هست که در جهان با نام dollhouse شناخته می شود و ساخت این سازه ها مستلزم آشنایی با چند رشته هنری و مطالعه سبک های مختلف معماری و تاریخ هنر و تلفیق این رشته ها در اوج ظرافت و دقت هست.
امروز ما شاهد اولین نمایشگاه گروهی سازه های مینیاتوری در شهر تبریز هستیم که به همت استاد علی طباطبایی و هنرجویان محترم و مجتمع فرهنگی هنری باغ کتاب تبریز برگزار می شود.
نمایشگاه حاضر صرفا جهت معرفی هنر سازه های مینیاتوری به همشهریان و جامعه هنری این شهر می باشد و آثار موجود بیانگر روند و شیوه تدریس و روند تجربه هنرجویان این هنر در دوره مقدماتی است.
سازه های مینیاتوری دارای قدمتی چندین هزار ساله هست و همواره با رشد تمدن بشری همگام با نیاز های بشر رشد و تغییر کرده است.
اولین نمونه های شناخته شده در این زمینه مربوط به ۴ هزارسال پیش هست که در مقبره های مقدس شاهان مصری کشف شده، جنس این خانه ها از چوب بوده و خدمتگزاران، قایق، دام و حیوانات خانگی نیز درون آن وجود داشته است و قطعا برای اهداف مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت.
اولین خانه های عروسکی dollhous مربوط به قرن ۱۶ است و با جزئیات کاملا دقیق و برای طبقه اشراف ساکن شهر های هلند آلمان انگلستان و به قیمت بسیار زیاد ساخته شده اند.
بعدها خانه های کوچک تر مانند خانه تیت با ظاهر واقع گرایانه تری در قرن ۱۸ در اروپا ظاهر شد.
آلمان تا جنگ جهانی اول جز معتبر ترین سازندگان این سازه ها بود که با وارد شدن به جنگ عملا صادرات این صنعت در این کشور متوقف شد.
بعد از انقلاب صنعتی ساخت این خانه ها از حالت دست ساز خارج شده و به طور فراینده ای تولید شدند که از جنس کابین های فلزی و اساس پلاستیکی بود است.
امروز با برسی این سازه ها از اوایل قرن ۱۶ تا کنون می توان نوع معماری و فضای داخلی و چیدمان منازل را برسی و روند تحول آن را برسی و مورد مطالعه قرار داد و این سازه ها نقش مهمی در زمینه مطالعه تاریخ معماری اروپا بازی می کند.

هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از:
الهه ابراهیمیان، ملیحه پارسا، سمانه پروین نژاد، میترا کیان بخت، سنا عباسعلی زاده، حسنا عبدالهی و مریم علیزاده.

افتتاحیه: شنبه ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۷ – ساعت ۱۶
زمان: ۱۷ الی ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷
ساعات بازدید: ۱۲ الی ۲۰
مکان: تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه آبرسان، جنب پاساژ ونک، باغ کتاب تبریز.




دیدگاهتان را بنویسید