بابک نهرین: تلاشمان برای از بین بردن مافیای تئاتر تبریز است

بابک نهرین: تلاشمان برای از بین بردن مافیای تئاتر تبریز است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عضو هیچ کدام از جناح‌های تئاتر تبریز نیستم، گفت: تئاتر تنها متعلق به شهر تبریز و چند نفر نیست و تلاشمان برای از بین بردن مافیای تئاتر تبریز است.

بابک نهرین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با هیچ کس دشمنی نداریم و با آغوش باز پذیرای فعالیت خانواده تئاتر آذربایجان شرقی هستیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد گروه‌های نمایش از ۱۵ به ۳۷ گروه، گفت: به تازگی انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شده و باتوجه به یکسان بودن آرای دو نفر، به‌جای پنج نفر، شش عضو هیات مدیره داریم.

نهرین با بیان اینکه تئاتر باید در تمامی شهرستان‌های استان فعال شود، تاکید کرد: امسال افرادی از شهرستان‌های بناب، اهر و آذرشهر در هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان حضور دارند، همچنین حضور یک خانم در هیات مدیره نیز اتفاق ویژه و قابل توجهی است.

وی با اشاره به واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: انجمن هنرهای نمایشی استان سالن شهرستان‌های آذرشهر، اهر و میانه را اجاره کرده و به دنبال شرکت در مزایده و اجاره‌ی سالن شهرستان‌های مراغه، مرند و ملکان هستیم.

وی توضیح داد: هدفمان از اجاره‌ی سالن‌ها احیای تئاتر در شهرستان‌هاست؛ معتقدم تئاتر استان باید از تک قطبی بودن خارج شده و به شهرستان‌ها هم تسری یابد.

نهرین برگزاری جشنواره‌ی سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را فرصت مغتنمی برای شناساندن ظرفیت‌های تئاتر استان دانست و گفت: متاسفانه عده‌ای مخالف برگزاری این جشنواره بوده و در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند، اما این جشنواره تا روزی که حضور داریم، با قدرت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای سر و سامان دادن ساختمان تئاتر شهر تبریز هزینه شده است، گفت: به دنبال رفع برخی از نواقصات موجود و راه‌اندازی کافه و موزه تئاتر در این ساختمان هستیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با انتقاد از نبود بودجه برای رفع نواقصات تئاتر و برگزاری جشنواره، خاطرنشان کرد: تنها ۴۰ میلیون تومان از هزینه‌ی ۱۵۰ میلیون تومانی جشنواره‌ی استانی تئاتر را پرداخت کردند و معلوم نیست چگونه مابقی هزینه را تامین خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه وجود مافیا، جهالت و دخالت اصلی‌ترین مشکلات تئاتر استان است، گفت: مشکل کارگردان و نویسنده در مخاطب شناسی و‌ نبود بودجه از دیگر مشکلات است.




دیدگاهتان را بنویسید