بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه تیراژه در تبریز

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه تیراژه در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از چاپخانه تیراژه در تبریز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیتهای این مجموعه قرار گرفت.

“محمد محمدپور”‌ در این بازدید گفت: تکنولوژی و تاثیر آن در صنعت چاپ با سرعتی باور نکردنی در حال گسترش است و هر روز شاهد بوجود آمدن دستگاه های مدرن و مجهز بیشتری در ایران و جهان هستیم.

وی بر تجهیز چاپخانه ها و لزوم تبدیل چاپخانه های سنتی به مدرن تاکید کرد و گفت: در دنیای کنونی که سرعت و تغییر و پیچیدگی از شاخصه‌های آن است تکنولوژی‌های جدید ظاهر می‌شود و باید سیستم‌های صنعتی نیز متناسب با آن تغییر کرده و از سنتی به مدرن تبدیل شوند.

محمدپور تصریح کرد: صنعت چاپ تنها یک صنعت مکانیکی نیست بلکه صنعتی فرهنگی با بهره گیری از هنر است و اگر با نوآوری و تکنولوژی روز همراه باشد موجب رونق اقتصاد نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به صنعت چاپ زمینه ساز توسعه صادرات تولید داخل است گفت:‌ باید به این صنعت توجه بیشتری شود و به آن به عنوان صنعت راهبردی نگاه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید تاکید کرد و گفت: صنعت چاپ با بهرمندی از ترکیب طرح، رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازارهای محصولات جدید است.

این مقام مسئول گفت: در بازدیدهایی که از مجموعه‌‌ی چاپخانه های استان انجام می گیرد شاهد نوآوری و خلاقیت هایی در حوزه چاپ هستیم و تعدادی از چاپخانه ها توانسته اند با دانش و تجربه خود زمینه ارتقای صنعت چاپ در استان را فراهم ‌آورند.

در این بازدید همچنین مدیر چاپخانه تیراژه به تبیین شیوه‌های بهره‌گیری از تکنولوژی در این چاپخانه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از قسمت‌های مختلف چاپخانه بازدید نموده و از نزدیک در جریان فعالیتهای این مجموعه قرار گرفت.




دیدگاهتان را بنویسید