باغ کتاب تبریز افتتاح شد

باغ کتاب تبریز افتتاح شد

باغ کتاب تبریز با حضور قشر فرهیخته استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

فرج قلی زاده، عضو شورای شهر تبریز در آیین افتتاح باغ کتاب عنوان کرد: همه کسانی که اینک در آیین افتتاح این مکان حضور یافته اند اهل فکر و اندیشه و فرهنگ به شمار می روند و تحول در فرهنگ با نگاه روشن و ارزشی آنها محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از مردم معتقدند که اولویت نخست هر جامعه ای سیاست آن است و تازمانی که در این عرصه تغییری صورت نگیرد در مابقی حوزه ها تغییری را مشاهده نخواهیم کرد، در حالی که اگر بخواهیم در جوامع تغییر و تحول ایجاد کنیم باید حوزه فرهنگ و هنر را در اولویت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یکی از علاقه مندان حوزه هنر همواره در تلاشم تا رویدادهای حوزه فرهنگ و هنر را دنبال در حد توان به پیشرفت این حوزه کمک کنم.

قلی زاده اذعان داشت: در حوزه فرهنگ و هنر آگاهی اصل نخست را به دنبال دارد که حداقل در این عرصه یکی از این عوامل کتاب و کتاب خوانی است، حال اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور ما ۱۷ دقیقه افزایش یافته ولی بازهم در مقایسه با برخی از کشورها آمار کمی به نظر می رسد.

وی با تاکید براینکه اولویت نخست برای ما حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: در این راستا در طول فعالیت چند ماهه شورای شهر تبریز چندین مصوبه در خصوص وزه فرهنگ وهنر تصویب شد که باعث خوشحالی است، از جمله عدم دریافت عوارض فضاهای فرهنگی از سوی شهرداری تبریز است که یکی از گام های موفقیت آمیز در عرصه فرهنگ و هنر به شمار می رود.

قلی زاده خاطر نشان شد: با احداث فرهنگسراهای مشارکتی، شهر تبریز را در حوزه فرهنگ و هنر موفق تر از گذشته خواهیم دید.

گزارش تصویری از محیط باغ کتاب تبریز: بابک شعبانی




دیدگاهتان را بنویسید