حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم

باید با تکیه برارزش‌های انقلابی در جهت تقویت محتوایی آثار هنری گام برداریم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: زبان هنر، بر ارزش‌های انقلابی و محتوایی ایرانی و اسلامی استوار است که باید برای افزایش سطح دانش و بینش جوانان تقویت شود.

به گزارش تبریزآرت به نقل از خبرگزاری فارس در تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت:یک هنرمند وقتی به مرحله‌ بالاتری از فکر، اندیشه و درک عقلانی می‌رسد جوهره‌ کارهای هنری آنها تعالی می‌یابد.

وی تصریح کرد:هنر عزیز، والا و جاودانه است که به قطعه‌ای از زمان منحصر نمی‌شود، بلکه حقیقتی فاخر و عطیه‌ای از جانب پروردگار است.

آل‌هاشم افزود: اگر این هنرمند متعهد باشد، هنر او نیز مانند هر موهبت دیگر الهی مسوولیت‌ها و تکالیفی برای صاحب آن به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه با درک هنری بالا می‌توان انگیزه‌های سطحی برای ارزش‌های دینی و انقلابی را جهت داد، افزود: قرآن و اهل بیت(ع) استفاده از زیبایی‌ها و مصنوعات هنری را مورد سفارش قرار داده‌اند که به عنوان مثال پیامبر اکرم(ص) نیز در مورد خوشنویسی فرمودند خط نیکو به روشن شدن حق و حقیقت می‌افزاید.

نماینده ولی فقیه‌ در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنر فیلم و سینما گفت: سینما تبلیغ‌کننده‌ای رسا برای ارائه‌ برترین حقیقت‌هاست که دست‌اندرکاران آن با ارتقا توانمندی‌های خود می‌توانند برای تبلیغ دین گام‌های موثری بردارند.

آل‌هاشم با بیان اینکه هنرمندان و کارگردانان باید بر روی محتوای آثار خود بیش از پیش کار کنند، خاطرنشان کرد: شاید برخی‌ها امکان حضور در مسجد و هیئت را نداشته باشند که ما می‌توانیم بسیاری از جوانان را با زبان هنر به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هنر به ویژه هنر برجسته‌ سینما، یک ضرورت برای کشور است، افزود: باید با تکیه بر ارزش‌های انقلابی و محتوای ایرانی و اسلامی، برای تقویت محتوایی اثرات سینمایی، فیلم‌های ارزشی، تئاتر، شعر و سرود در ارائه حقیقت‌ها به جوانان گام‌های موثر برداریم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری بیستم فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای، تصریح کرد: شهدای هسته‌ای هنرمندانی بودند که به برکت تلاش‌های خالصانه‌‌شان توانستیم به دانش‌های بزرگی دست یابیم، آنها توانستند “شعار ما می‌توانیم” را تحقق ببخشند.

نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی با هنرمندی خود توانست بر دل‌ها حکومت کند، افزود: اندیشه این شهید والامقام با ایثار و فداکاری در دل‌های مردم ماندگار شد.

آل‌هاشم از هنرمندان انقلابی و متعهد خواست، سید شهیدان اهل قلم را مورد غفلت قرار ندهند و باید از شهید آوینی درس بیاموزند و مسیر او را تدوام بخشند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: طلیعه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به نام شهید سید مرتضی آوینی مزین است و این شروع خوبی برای آغاز سال جدید است.

محمدتقی محمدیان ادامه داد: جریان تقابل تاریخی حق و باطل در تاریخ میدانش میدان فرهنگ و هنر است.

وی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب باطل‌السحر ترفند دشمن در فرهنگ و هنر است و در این راستا باید به رهنمودهای امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری متمسک شویم.

در ادامه این دیدار مهدی لذیری، بهزاد پروین قدس، معصومه سپهری، دکتر اسفندیار قره‌باغی به نمایندگی از هنرمندان به بیان مشکلات جامعه هنری پرداختند و در ادامه دو تن از شاعران جوان حوزه هنری استان، محمد شکری‌فرد و مرتضی طوسی به خوانش شعر در موضوع شهدای مدافع حرم پرداختند.




دیدگاهتان را بنویسید