عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز:وضع اقتصاد هنر در تبریز مطلوب نیست

برگزاری اکسپو در تبریز حرکتی اساسی و لازم است

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به اینکه هنر در کشورهای اروپایی از لحاظ اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد و به آثار هنری بها داده می شود اما در ایران متاسفانه قدر هنر دانسته نمی شود، اظهار کرد: وضع اقتصاد هنر در تبریز مطلوب نیست و این کوتاهی به دست افراد صاحب مسئولیت انجام شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جوابگوی این کوتاهی ها باشد چون بودجه‌های کلانی که برای اشاعه ی هنر در آذربایجان اختصاص داده شده عملا حیف و میل می شود.

 به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا، ابوالفضل عبداللهی فرد  با بیان این که برگزاری اکسپو در تبریز حرکتی اساسی و لازم است، اظهار داشت: این حرکت در دل هنرمندانی که حتی لوازم کارشان را به سختی تهیه می کنند، امید و نشاط آفریده و آن‌ها را به آینده و فروش آثارشان امیدوار می کند.

 عبداللهی فرد در ادامه گفت: وقتی مشاهده می شود که مسئولان فرهنگ و هنر اقدامات موثری انجام نمی دهند، به طبع افرادی که علاقه‌مند به هنر هستند یا فعالیت های وابسته به هنر دارند باید دست به کار شوند.

وی اظهار داشت: ارتباط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه و هنرمندانی که عمریست در این حوزه فعالیت کرده اند نزدیک به صفر است به همین جهت هیچ تحولی در حوزه‌ی هنر انجام نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشکده ی هنر اسلامی تبریز با انتقاد از برگزار نشدن ورکشاپ‌های هنری و عدم حضور هنرمندان در دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه برای خارج کردن هنر از این فلاکت، باید از دانشگاهیان و افراد با تجربه دعوت شود اما متاسفانه شاهد این اقدامات نیستیم.

 ابوالفضل عبداللهی فرد در حوزه مجسمه سازی، نقاشی و طراحی اسلامی فعالیت داشته و از سال ۶۱ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. وی دارای مدرک دکتری پژوهش هنر است.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید