برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

“ابوالفضل علیمحمدی” گفت: آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می‌شود که در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد عام عمل جمعی رسمی و غیر رسمی جامعه  قرار نمی‌گیرد و در نتیجه با منع قانونی یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبرو می‌گردد. به همین دلیل، این اعمال از دید ناظران قانون، اخلاق عمومی و نظم اجتماعی پنهان نگه داشته می‌شوند تا با پیگرد قانونی، تکفیر اخلاقی و طرد اجتماعی مواجه نشوند ، حال آنکه ریشه این اعمال قابل بررسی و با راهکارهای مناسب قابل پیشگیری می‌باشند .‌

4999tabrizart

وی افزود: بر همین اساس بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان در راستای وظایف فرهنگی خود در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر،  جشنواره  فرهنگی و هنری “آسیب‌های اجتماعی” را ‌ با محوریت نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه های فیلم کوتاه، عکس، کاریکاتور،‌ شعر، داستان  و نقاشی با هدف دستیابی به روش های خلاقانه و نوین در پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، ترغیب هنرمندان به تولید آثار هنری با روش های نوین کاربردی، تبیین گفتمان سبک زندگی سالم از طریق هنر و برگزاری نشست های علمی – آموزشی تخصصی را با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی   برگزار می‌کند.

علیمحمدی، با اشاره به محورهای جشنواره،‌تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور ما نهاد خانواده و سلامت روانی شهروندان و روابط سالم اجتماعی و خانوادگی را مورد هجوم قرار داده است، این همایش موضوعاتی چون قانون گریزی،‌خشونت خانوادگی، طلاق،‌ اعتیاد، کودک‌آزاری، کودکان کار و خیابان، حاشیه نشینی، آسیب‌های ارتباطات مجازی، مفاسد اخلاقی و …را جهت تولید آثار هنری و فرهنگی انتخاب کرده است.

وی،‌ شرایط و مقررات عمومی جشنواره در بخشهای مختلف را اعلام کرد و گفت: در بخش عکاسی؛ هر عکاس می‌تواند پنج قطعه تک عکس مرتبط با موضوع جشنواره در قالب CD به دبیرخانه ارسال نماید و در بخش شعر هر شاعر می‌تواند آثار خود را در در دو بخش ترکی و فارسی ارسال نماید.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان گفت: در بخش داستان نیز آثار به دو صورت داستان کوتاه و بلند پذیرفته می‌شود و در بخش نقاشی هر هنرمند می تواند سه اثر تولیدی با تکنیک آزاد و در ا اندازه‌ی ٥٠×٧٠ ارائه نماید و می‌بایست  تصویر آثار ابتدا در قالب CD به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد و پس از انتخاب و راه یافتن به مسابقه اصل اثر دریافت می‌گردد.

وی افزود:‌ در بخش فیلم کوتاه علاقه مندان این بخش می تواند آثار خود را در قالب داستانی ،مستندو پویانمایی به صورت MPEG٤-H٢٦٤یا MOV ارائه نمایند و حداکثر زمان برای فیلم‌های داستانی ٢٠ دقیقه، مستند٣٠ دقیقه، انیمیشن١٥ دقیقه، نماهنگ ٥ دقیقه می باشد.

علیمحمدی گفت:‌ در بخش کاریکاتور هر هنرمند می تواند پنج اثر ارائه نماید و  اندازه آثار باید A٤, A٣ بوده و تکنیک ارائه آثار آزاد  و آثار دیجیتال DPI٣٠٠ باشد.

براساس این گزارش علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا سی‌ام دیماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز،‌چایکنار، خانه پروین اعتصامی، بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان و یا پست الکترونیکی info@afcal.ir  ارسال نمایند.




دیدگاهتان را بنویسید