برگزاری ورکشاپ بازیگری، کارگردانی و پانتومیم همزمان با جشنواره تبریزیم

ورکشاپ تخصصی بازیگری، کارگردانی و پانتومیم همزمان با پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم برگزار می شود.

پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم برای علاقمندان هنر نمایش و بازیگران این عرصه اقدام به برپایی دو عنوان کارگاه بازيگری بر اساس متد “ميخاييل چخوف” و کارگاه كارگردانى بر اساس متد “استانسلاوسكى” با استادی دكتر”بهرام عثمان اف” کرده که همزمان با بخش مسابقه این جشنواره برپا می شود.
همچنین این جشنواره در بخش دیگری از برنامه های خود به ورکشاپ پانتومیم توسط استاد ترکیه ای “افتال گولبوداك” می پردازد که با توجه به ظرفیت محدود این کارگاه اولویت ثبت نام با بازیگران و دانشجویان بازیگری است.
استاد “بهرام عثمان اف” کارگاه بازیگری را با تمرین یکی از آثار شکسپیر پیگیری خواهد کرد و در ورکشاپ کارگردانی به همراه تحليل و عمل به نمايشنامه “سه خواهر” چخوف می پردازد.
مهلت ثبت نام در کارگاه های بازیگری، کارگردانی و پانتومیم تا ۲۵ فروردین ماه بوده علاقمندان برای شرکت در این کارگاه ها می توانند با مراجعه به دبیرخانه جشنواره بین المللی تبریزیم در محل گالری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز مراجعه و برای کسب اطلاعات تکمیلی با شماره ۳۳۲۴۸۴۰۵ تماس حاصل فرمایند.
گفتنی است؛ ورکشاپ های “بهرام عثمان اف” و “افتال گولبوداك” در تاریخ های پنجم تا دهم اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری بخش مسابقه پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم برپا می شود.
بهرام عثمان‌اف در سال ۱۹۸۵ به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی از موسسه هنر محلی آذربایجان به نام علی‌اُف است.
از سال ۱۹۸۷ بهرام عثمان‌اُف به عنوان کارگردان هنرهای نمایشی فعالیت داشته و از آثار وی می توان به نمایش‌های بر سر این دنیا چه می‌آید، تنبیه بدون تنبیه، لحظه انتقام، قرا قویونلوها و آق قویونلوها، خانه قدیمی، زن ثروتمند، مِسِنات، پیروزی اِدیرن، شاه لیر، اُدیپ شهریار، ماه مارچِ پامپی به سوی قفقاز و… اشاره کرد.
استفاده از صحنه های جذاب در اجراهای صحنه ای از ویژگی کارهای عثمان اف بوده و در هنرهای نمایشی محلی «فوزولی» آثار متعددی از جمله پسران عاقل(وی. شاکشین) اولین ماه اسب (آر. نوروز اُف) را اجرا کرده است.




دیدگاهتان را بنویسید