رهبر قنبری

برگزاری کارگاه آموزشی “از ایده تا کارگردانی فیلم مستند” در تبریز

به گزارش تبریزآرت به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم مستند آذربایجان، این کارگاه آموزشی در قالب برنامه های جنبی جشنواره مستند آذربایجان با حضور رهبر قنبری، مستندساز مطرح کشور برگزار می شود.

رهبر قنبری، مدرس این کارگاه با اشاره به اهمیت ایده در ساخت یک فیلم مستند گفت: با مشورتی که با تیم اجرایی جشنواره مستند آذربایجان در تبریز داشتیم، به این نتیجه رسیدم که موضوع آموزش و تبادل تجربیات در خصوص ایده و ایده‌پردازی در کار مستند از تحقیق و پژوهش تا فیلمبرداری و ساخت، می‌تواند برای علاقه‌مندان به ویژه تازه کارها مفید و موثر باشد.

وی گ

او گفت: تبریز و استان آذربایجان شرقی گستره جغرافیایی عظیمی دارد و به تبع آن موضوعات زیادی برای ساخت مستند در این منطقه وجود دارد.

قنبری افزود: تبریز از تمام ابعاد از جمله صنعتی، طبیعی، فنی و حرفه ای، ادبیات، موسیقی، فرهنگ بومی، تاریخ کهن و معاصر جامعیت خوبی برای مستندسازی دارد اما ممکن است مستندسازان برای ایده پردازی دچار سردرگمی باشند، ما در این کارگاه سعی خواهیم کرد این وسعت نظر را ایجاد کنیم.

این مستندساز در خصوص جشنواره مستند آذربایجان اظهار داشت: به عقیده من برگزاری جشنواره در هر شکل و شمایل و تحت هر شرایطی پسندیده است اما برای برگزاری بهینه باید به بخش‌های جنبی و آموزشی بیشتر توجه شود و با انتخاب نخبگان و زبدگان در راستای اجرای برنامه های عمیق با آدم‌های عمیق و کاردان گام برداریم تا ثمره برگزاری جشنواره به همه اعضا و اجزای جشنواره برسد.

رهبر قنبری کارگردان، مستندساز، نویسنده و تدوینگر ایرانی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر اردبیل است. وی فارغ‌التحصیل از مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی است.

قنبری فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۶ با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس در انجمن سینمای جوانان، نگارش فیلمنامه و تلویزیون اشاره کرد. او در سال ۱۳۷۹ با نویسندگی و کارگردانی فیلم «پرنده باز کوچک» به جمع کارگردانان سینمای ایران پیوست. فیلم‌های قنبری در جشنواره‌های جهانی و کشوری حضور داشت و جوایزی چون سینه کید آمستردام، جایزه بهترین فیلم برای «پرنده باز کوچک» در فستیوال المپیای یونان، جایزه بهترین موسیقی فیلم برای «پرنده باز کوچک» در جشنواره مذهب امروز ایتالیا، جایزه بهترین کارگردانی برای «او» از جشنواره فیلم فجر و جایزه بهترین فیلم از جشنواره مذهب امروز ایتالیا، پروانه زرین بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کودک همدان برای فیلم «و کسی در راه است» ۱۳۸۸ و جایزه بهترین فیلمنامه برای «روییدن در باد» بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان ۱۳۹۲ را کسب کرد.

گفتنی است جشنواره فیلم مستند آذربایجان ۵ تا ۸ شهریور در تبریز برگزار می شود و کارگاه های آموزشی “از ایده تا کارگردانی فیلم مستند” در حاشیه این جشنواره برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌ها از طریق دبیرخانه جشنواره ثبت نام کنند.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید