روز ملی سینما

بزرگداشت روز ملی سینما در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آیین بزرگداشت روز ملی سینما در تبریز خبر داد.

محمد محمدپور گفت: این آیین بیست و یکم شهریورماه جاری ساعت ١٧ در پردیس سینمایی ٢٢ بهمن تبریز و با حضور مسئولان استانی و هنرمندان عرصه فیلم و سینمای استان و با همکاری انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن، انجمن سینمای جوان دفتر تبریز و خانه مستند تبریز و کانون فرهنگ، هنر و ادب تبریز و با مدیریت اجرایی آقای طاهر فرنود از هنرمندان فیلم استان برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با این آیین انیمیشن سینمایی راز پروانه‌ها به کارگردانی علی تنهایی نیز اکران می‌شود.

محمدپور گفت: بهره‌برداری از سالن سینما صیامی و تجلیل از موسی عباسی پیشکسوت مدیریت سینما و فعال بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های آیین گرامیداشت این روز است.

وی، ‌همچنین از آیین رونمایی پوستر دومین جشنواره فیلم تبریز همزمان با آیین روز ملی سینما خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به افتتاح یک سالن سینما در این روز افزود: سینماهای استان آذربایجان شرقی در طی سالهای اخیر بدلیل فرسودگی ساختمانی و سیستم های فنی و امکانات رفاهی تعطیل شده و روند نزولی ظرفیت صندلی به حدی بود که شاخص برخورداری از فضا‌های سینمایی استان به حد خیلی پایین خود رسیده بود و این موضوع باعث نگرانی‌‌هایی در نزد اصحاب فرهنگ و هنر استان و این اداره کل تبدیل شده بود که خوشبختانه با عنایت به تاکید مقام عالی وزارت و موافقت سازمان سینمایی بر توسعه امور سینمایی و پیش بینی و تدارک امکانات لازم جهت بهره مندی بخش های مختلف جمعیتی استان از نعمت داشتن سالن سینما، و پیگیری‌های مستمر این اداره کل و با دستور ویژه استاندار آذربایجان شرقی از اعتبارات استانی شش میلیارد ریال جذب و به بازسازی و بهسازی سینماهای استان هزینه شد.

وی افزود: با برگزاری جلسات کمیسیون بند پنج در مرحله اول در خرداد ماه سال ١٣٩٤ تعداد ٥ باب از سالنهای مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان در شهرهای شبستر، مراغه، میانه، مرند، بناب ویک سالن سینمایی در شهرستان اهر با کمک سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر مجهز به سیستم پخش دیجیتال گردید و با حضور ریاست محترم جمهوری طی یک مراسم رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

محمدپور تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید و تداوم روند پیگیری وضعیت سینماهای استان با حمایت مستقیم وزیر محترم و رئیس سازمان سینمایی و استاندار محترم، در آخرین روزهای اسفند ماه سال ١٣٩٦ تعداد ١٠ باب سالن سینمایی در شهر‌های تبریز ، ملکان و عجبشیر مجهز به سیستم پخش دیجیتال گردیده و مورد بهره برداری قرار گرفتند و به ظرفیت صندلی های سینمایی استان تعداد ٢٧٧٨ صندلی افزوده شد و روند نزولی سالنها و ظرفیت صندلی سینماهای استان به سیر صعودی تبدیل شد و در حال حاضر نیز سینما صیامی تبریز با ظرفیت ٢٨٠ نفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در ادامه به حضور و همراهی بخش خصوصی در ساخت و تجهیز سالن سینمایی استان اشاره و خاطر نشان ساخت با توجه به پیگیری ها و مذاکرات انجام گرفته و همچنین اشتیاق و علاقه مندی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این عرصه در آینده نزدیک شاهد راه احداث، تجهیز و راه اندازی سینما های دیگری در سطح استان خواهیم بود.

محمدپور تاکید کرد:‌علاوه بر این ها سینمای سیار نیز با همکار انجمن سینمانی جوانان ایران در شهرستان های هشترود، جلفا، هادی شهر، چارایماق راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی افزود در سایر شهرستان‌های فاقد سینمای استان با جذب اعتبارات استانی و با کمک دستگاههای دولتی و بخش خصوصی فضا‌های سینمایی راه اندازی می شود.




دیدگاهتان را بنویسید