بلواری در تبریز به نام خبرنگار نامگذاری شد

بلواری در تبریز به نام خبرنگار نامگذاری شد

همزمان با روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی، با برگزاری مراسمی در ساختمان خبرگزاری جمهوری مرکز آذربایجان شرقی، بلواری در کلانشهر تبریز به نام “خبرنگار” نامگذاری شد.

این بلوار در ابتدای ورودی منطقه زعفرانیه و محل نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز تبریز واقع شده است که با پیشنهاد جمعی از خبرنگاران و جامعه مطبوعاتی آذربایجان شرقی و تصویب کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تبریز، تابلوی سازمان ترافیک شهرداری تبریز در محل نصب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این نامگذاری که در محل خبرگزاری ایرنا برگزار شد، گفت: خبرنگاری و پیغام رسانی به جامعه شغلی بزرگ و سنگین است.

محمد محمدپور با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولان به خبرنگاران، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که خبرنگاران نیز چون مسئولان باید پاسخگوی نوشته ها و اخبار و آثار منتشر شده خود باشد چون این حوزه جزو حوزه هایی است که باید فعال آن پاسخ گوی عملکرد خود باشد.

وی ادامه داد: اهمیت این حوزه مهم اجتماعی و فرهنگی باید به مسئولان و تصمیم گیران نیز روشن شده و بیشتر روشن شود و به اهمیت آن بیش از پیش پی برده شود.

محمدپور، خواستار اقدامات تضمین کننده شغلی خبرنگاران و فعالان رسانه ای شد و افزود: از آنجائی که خبرنگار در برابر مشاهده کمبودها و نارسائی ها نمی تواند و نباید اغماض کند، این قشر باید از تضمین های لازم و کافی برای فعالیت خود برخوردار باشند، چون در غیر این صورت ممکن است با مشکلات و درگیری هایی مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید دنباله روی سیاسیون و جریان های سیاسی و حتی اقتصادی باشند، اظهار داشت: این خبرنگاران هستند که باید برای سیاسیون جریان سازی کرده و به مسیر توسعه استان جهت دهند.

محمدپور از خبرنگاران درخواست کرد در انتخاب خبر و تحلیل های خود منطق و انصاف را رعایت کنند.

نایب رییس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم اظهار داشت: این نامگذاری مطالبه به حق طیفی از خبرنگاران و جامعه مطبوعاتی استان بود که با استقبال مجموعه شورای اسلامی و شهرداری تبریز مواجه شد و امروز به این موضوع افتخار می کنیم.

سعید نیکوخصلت ، شغل خبرنگاری را سخت و سنگین توصیف کرد و گفت: در اهمیت این شغل همین بس که خبرنگار می تواند مشکل ساز و هم مشکل گشای بسیاری از مسایل جامعه باشد.

وی با تاکید بر هوشمندی خبرنگاران در انتشار و تهیه خبر و گزارش های خبری، افزود: خبرنگار باید هوشمندانه مسایل را نگاه کرده، خبر تهیه کند و تحلیل های دقیق ارایه دهد تا مشکلات جامعه و شهر با سرعت بیشتری حل و فصل شود.
نیکوخصلت ، خبرنگاران را سرمایه های اصلی و مهم رسانه های گروهی دانست که باید این گنجینه های انسانی یادگارهای ماندگار از خود باقی بگذارند




دیدگاهتان را بنویسید