عاشیق حسن اسکندری در بیست و پنجمین گردهمایی موسیقی آشیقلار: حمایت های معنوی موسیقی آشیقی را ماندگارتر می کند

حمایت های معنوی موسیقی آشیقی را ماندگارتر می کند

آشیق حسن اسکندری در بیست و پنجمین گردهمایی موسیقی آشیقلار: حمایت های معنوی موسیقی آشیقی را ماندگارتر می کند

به گزارش تبریزآرت و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی در تبریز، بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات آشیقلار توسط واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

در این گردهمایی ضمن نواختن گروههای مختلف آشیقی از اشرف حسین پور، پیشکسوت موسیقی آشیقی تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات آشیقلار، آشیق حسن اسکندری با ستودن اقدام حوزه هنری استان در برگزاری چنین برنامه ای برای موسیقی آشیقی گفت: در قبل از انقلاب نمی توانستیم فعالیت هنری انجام دهیم و مانع رفتن ما به مراسم های رسمی می شدند. اما بعد از انقلاب تحول بزرگی در این رشته از هنر ایجاد شد و نظام جمهوری اسلامی دست ما را گرفت و مردم با هنرمندان موسیقی آشیقی ارتباط مستقیم برقرار کردند.

استاد پیشکسوت موسیقی آشیقی ادامه داد: اقدام حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در برگزاری این گردهمایی ها که به طور مرتب ماهانه صورت می گیرد، بی نظیر است و حمایتی که از موسیقی آشیقی می کند، بسیار امید بخش می باشد.

اسکندری افزود: در بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات آشیقلار از اشرف حسین پور، پیشکسوت موسیقی آشیقی تجلیل به عمل آمد و این قدردانی نکته قوت گردهمایی های فوق می باشد چرا که احترام گذاشتن به پیشکسوت را به جوانان خاطر نشان می کند.

دارنده نشان درجه یک هنری کشور تصریح کرد: حمایت مادی از این موسیقی اگر چه که خوب است اما ماندگار نیست، مهم حمایت معنوی است که این رشته از موسیقی ر ا در طول زمان دوام می بخشد و بر ماندگاری موسیقی آشیقی تاثیر می گذارد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید