خوشنویسی، هنری والا، انسانی و عمیق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خوشنویسی را هنری والا با ابعاد ارزشمند اخلاقی و معنوی و انسانی دانست.

به گزارش تبریزآرت، دکتر محمدپور با حضور در همایش خوشنویسی کتابت نور در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز از روند اجرایی همایش بازدید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آدربایجان شرقی، خوشنویسی را هنری با ابعاد والای اخلاقی و انسانی دانست و گفت: هنر خوشنویسی به عنوان هنری فاخر که مضامین عرفانی و تربیتی مختلفی را ثبت و منتقل کرده است، مورد توجه بوده و خواهد بود.

وی افزود: هنرمندان خوشنویس با هر قلمی که بر کاغذ می گذارند بخشی از میراث معنوی شهر و کشورمان را حفظ می نمایند و بر ثروت معنوی و دارایی های کشور در این زمینه می افزایند.
به گفته محمدپور خوشنویسی به لحاظ انسانی و تاریخی دارای عمق و ارزش بالایی است و می توان از این ظرفیت برای توسعه و اشاعه این هنر در میان اقشار مختلف مردم بهره گرفت.
وی معرفی خوشنویسی شهرمان و خوشنویسان تبریز را زمینه ساز عینیت بخشیدن به اهداف این هنر دانست و گفت: در این زمینه نیازمند گسترش آموزشهای آکادمیک گسترده تر نیز هستیم و به عنوان شهری که داعیه دار این هنر است می توانیم باز هم پیشتاز و اثربخش و به عنوان الگویی برای شهرهای مختلف باشیم‌.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری نمایشگاه از چنین آثاری به ویژه در مبادی ورودی شهر را زمینه ساز همگانی سازی هنر و ایجاد آشنایی با ابعاد خوشنویسی دانست.
وی افزود: تمامی هنرمندان شهر به ویژه هنرمندان خوشنویس مایه دلگرمی مسئولان و خادمان این عرصه هستند، خدمت تک تک این اساتید ادای احترام می کنیم و گرامیداشت استاد صدرالدینی را در این همایش اقدامی بسیار شایسته می دانیم.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان در خاتمه از همراهی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به عنوان متولی این حرکت هنرمندانه و ارزشمند قدردانی کرد.
گفتنی است همایش کتابت نور همزمان با ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دهه فجر انقلاب اسلامی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با حضور اساتید برجسته خوشنویسی تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد.




دیدگاهتان را بنویسید