جشنواره ایثار و شهادت

درخشش خبرنگار استان آذربایجان شرقی در جشنواره ایثار و شهادت

خبرنگار و عکاس ایرنا استان آذربایجان شرقی در چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

سیدکاظم یوسفی عکاس و خبرنگار خبرگزاری ایرنا استان آذربایجان شرقی رتبه ی سوم در حوزه ی عکاسی در بخش استانی را در این جشنواره کسب کرد.

براساس این گزارش، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه ١٦ مردادماه در چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران رشته حیات جامعه هستند و رسانه‌ها کارکردهای مختلفی از جمله کسب و انتقال اطلاعات، تعامل اجتماعی و فرصت سازی برای خدمات تفریحی و فراغت دارند.

وی افزود: یکی از این کارکردها هویت‌یابی است و اگر هویت جامعه‌ای در معرض خطر قرار بگیرد رو به فرسایش خواهد رفت. هویت دارای ٣ شکل ملی، دینی و جمعی است و همواره از سوی دشمنان مورد تهدید قرار دارد. فرسایش هرکدام از این هویت‌ها کمتر از فرسایش خاک یک سرزمین نیست، زیرا باعث آسیب رسیدن به سرزمین انسانی می‌شود و در این بین یکی از اصلی‌ترین کارکرد رسانه‌ها حفاظت و پاسداری از همین هویت‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ احسان، ایثار و شهادت پوشش‌دهنده این هویت‌هاست افزود: اگر کشور ایران چند هزار سال است که پابرجاست به این دلیل است، باید به مؤلفه‌های فرهنگ احسان، ایثار و شهادت در آن توجه کنیم زیرا در سرزمینی بسیار پرخطر و در معرض هجوم دشمنان قرار داریم.

صالحی ایثارگری رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس را نمادهای پرافتخار و زرینی برای کشورمان دانست و گفت: هرکدام از رزمندگان دوران دفاع مقدس اسطوره و نماد زرینی از روحیه ایثار و فداکاری هستند.

وی ادامه داد: امروز هویت‌های جمعی ما در معرض فردگرایی و لذت‌گرایی، خودبزرگ‌بینی و منفعت‌گرایی قرار دارند و رسانه‌ها می‌توانند با صیانت و معرفی مؤلفه‌های احسان، ایثارگری و فداکاری که در ذیل فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارند، در قالب‌های گوناگون به حفظ جامعه بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی، تمام دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت و فعالان این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

این جشنواره در محورهای ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی و در بخش های خبرگزاری‌ ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبری، مطبوعات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، قائم مقام صدا و سیما و مدیران روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور برگزار شد.




دیدگاهتان را بنویسید