مرتضی آبدار

درخواست “آبدار” برای انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خواستار انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز شد.

مرتضی آبدار در «همایش ملی فرش و نیازهای معاصر» به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: فرش و تبریز پیوندی دیرینه دارند، پیوندی شبیه روح و جان و هنر فرش ایران به نام تبریز و هنرمندان ارجمندش گره خورده است. پژوهش‌های صورت گرفته جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته است که چه از منظر تکنیک و خلاقیت و چه از منظر اقتصادی، فرش تبریز همواره پیشتاز و ممتاز بوده است.

وی ادامه داد: کسب این عنوان در سایه هنر ارجمند قالیبافان و تلاش و هم افزایی نزدیک مجموعه‌های ذیربط در استان به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان صنعت، معدن و تجارت به بار نشست که افتخاری برای تبریز و دستان هنرمند قالیبافانش و همواره موجب عزت و سربلندی خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: حل دغدغه های معیشتی زمینه را برای ظهور و بروز خلاقیت و ایده های نو برای بالندگی روز افزون فرش تبریز در عرصه های بین المللی فراهم می آورد. در این راستا برابر سوابق تاریخی خواستار انتقال مرکز ملی فرش ایران به تبریز می باشیم.

آبدار در پایان گفت: امیدواریم این اتفاق، فرصتی ارزنده در راستای حرکت به سوی محورهای تعیین شده در حوزه رونق صنعت فرش و تحقق به اهداف متعالی در این صنعت را فراهم سازد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید