جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران مرداد ماه برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا، علی محرمی، با اعلام این خبر، گفت: این جشنواره تئاتر کوتاه در راستای اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، تبیین و ترویج فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره برداری از این دستاوردها برای ایجاد گردشگری و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

محرمی محورهای کلی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران را تولید و اشتغال با کالای ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و ملی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتابخوانی ، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمتهای خداوندی (آب، برق، گاز ) عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ‌بخش آئینی و سنتی این جشنواره ویژه نمایش‌هایی است که با نگاه خلاقانه به آیین ها و سنن اقوام مختلف ایران اسلامی، بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ ها و بازی های محلی پرداخته باشند و به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد و سقف آثار پذیرفته شده حداکثر ٥ اثر خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل با اشاره به این‌که در بخش رقابتی نیز آثار در دو قالب صحنه‌ای و خیابانی است، گفت: در این بخش هر کارگردان می تواند تنها با یک اثر متقاضی در جشنواره حضور یابد و به منظور رسیدن به فرایند اجرای نمایش‌های تاثیر گذار در کوتاه ترین زمان ممکن، اجراهایی با دکور سبک و بدون آرایه‌های وقت‌گیر در هنگام نصب، در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: تمامی گروه‌های راه یافته به جشنواره، علاوه بر اجرای ویژه داوری، ملزم به پنج اجرای عمومی در شهرها و روستاهای منطقه به انتخاب دبیرخانه هستند.
براساس این گزارش هنرمندان و فعالان عرصه هنر نمایش می توانند آثار خود را تا ١٥ مرداد به دبیرخانه جشنواره واقع در استان آذربایجان شرقی – شهرستان اهر، خیابان رسالت، بالاتر از باشگاه کوثر، تپه دیزلیش ، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر ارسال کنند.

اعلام نتایج ارزیابی آثار ٢٥مرداد ماه ١٣٩٧و زمان برگزاری جشنواره ٣١ مرداد تا ٣ شهریور ماه خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در سال حمایت از کالای ایرانی توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی و سایر نهادهای دولتی وسازمانهای مردم نهاد شهرستان برگزار می‌شود.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید