رضا ناجی - Reza Naji بازیگر

رضا ناجی، حایز گواهینامه درجه یک هنری شد

بازیگر تبریزی، با تصویب شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران، گواهینامه درجه یک هنری را در رشته بازیگری از آن خود کرد.

به گزارش تبریزآرت به نقل روابط‌ عمومی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران، در سیصد و هشتاد و چهارمین نشست خود، با استناد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از بررسی آثار رضا ناجی، این هنرمند را حایز گواهینامه درجه یک رشته بازیگری عنوان کرد.

گواهینامه درجه یک هنری، از معیارهای شاخص ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به عنوان معادل مدرک دکترای هنر شناخته می شود. اعطای این گواهینامه،به هنرمندان شاخص، به دلیل حُسن شهرت و فعالیت مستمر و درخشان از جمله سیاستهای دولت در ارزشیابی هنرمندان به شمار می رود.

مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، ناصر تقوایی، مسعود جعفری جوزانی، پوران درخشنده، احمدرضا درویش، کیانوش عیاری، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، رضا میرکریمی، خسرو شکیبایی، ژاله علو، مجید مجیدی، داوود میرباقری، کمال تبریزی، رضا کیانیان، مهدی هاشمی، داریوش ارجمند، امین تارخ و علیرضا زرین‌دست، از جمله چهره‌های نامدار سینمای کشور هستند که تاکنون به این درجه هنری نایل شده اند.

رضا ناجی، بازیگر صاحب سبک سینما و تلویزیون، در دی ماه ۱۳۲۱ در تبریز چشم به جهان گشوده است. بچه های آسمان، آواز گنجشک ها، ترنج، باران و باد در علفزارها، از جمله آثار این هنرمند است. ناجی اولین بازیگر ایرانی دریافت کننده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین بوده است.




دیدگاهتان را بنویسید