سمپوزیومی که سمفونی دردناک جنگل را می نوازد ...

سمپوزیومی که سمفونی دردناک جنگل را می نوازد …

احمدی دبیر اجرا کننده سمپوزیوم من هنوز زنده ام گفت: با حضور هنرمندان در جنگل های بولا از ششم شهریور نقاشی جنگل های هیرکانی تصویرگری می شود.

من هنوز زنده ام عنوانِ سمپوزیوم ایست که ۱۵۰ هنرمند، درتاریخ ۶ الی ۹ شهریور امسال (۹۷) در قلب جنگل های بولا دست به آفرینش اثر هنری زدند.

بی شک واضح است تفاوت های بسیاری دراثار وجود دارد قالب ها، سبک ها، دیدگاه، اجرا، متریال، استیتمنت و …
هرچند این تفاوت ها همچون نمودار ضربان قلب پرتلاطم حیاتی و زیباست اما زیباترین عنصر مشترک این جریان بغضی است که درحنجره همه آثار فریاد می شود.

سمپوزیومی که سمفونی دردناک جنگل را می نوازد ...

“من هنوز زنده ام” اشاره زیبا وپر کنایه از محیط اطرافمان که دانسته و ندانسته خنجر بر حنجره اش نهادیم تا رنگ سبز را به افسانه ها گره بزنیم.
“من هنوز زنده ام” نجوای درختان روبه نابودی جنگلهاست.
“من هنوز زنده ام” نعره یوزپلنگ روبه انقراض است.
“من هنوز زنده ام” مرثیه دریاچه های ارومیه، زریوان، الندان و عباس آباد است.
“من هنوز زنده ام” فریاد چشمِ خشک شده “چشمه سورت” است.
“من هنوز زنده ام” صدای بهم زدن بالهای سرخ “پرنده های مهاجرسرخرود” است.
“من هنوز زنده ام” مویه رودها وچشمه ها و چشم هاست.
“من هنوز زنده ام” آیین وباور ،مردان و زنانی هست که نفس درنفس طبیعت . برای ماندگاریش . نغمه زیستن را می سرایند.

خشک شدن چشمه ها ، بهانه دورهمی هنرمندان کشور در جنگل بولا
چهارمین سمپوزیوم ” هنر در طبیعت ” با هدف معرفی و شناساندن مسائل مربوط به کم آبی و خشک شدن چشمه ها در جنگل بولا واقع در بخش دودانگه ساری با حضور یکصد هنرمند از سراسر کشور و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این منطقه برگزار می شود.
دبیر سمپوزیوم هنر در طبیعت گفت: این جشنواره از ششم تا نهم شهریور در این منطقه برگزار می شود.

عبدالرضا احمدی افزود: علاوه بر علاقمندان به کارهای هنری ، اساتید بنام هنرهای مفهومی نظیر نقاشی، موسیقی، مجسمه سازی و عکاسی در این گردهمایی حضور می یابند تا سخنرانی و بحث و تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان شرکت کننده در مدت برگزاری این سمپوزیوم با حضور در جنگل های بولا به مسائل مربوط به بحران کم آبی و مشکلات ناشی از آن با ابزار هنر می پردازند.

دبیر این سمپوزیوم از نشست های تخصصی هنرمندان پیرامون مسائل مربوط به زیست محیطی ، کارگاه شناخت طبیعت و چگونگی پاسداشت از برنامه های این سمپوزیوم عنوان کرد.

احمدی در خصوص علت انتخاب موضوع کم آبی برای برگزاری این گردهمایی هنرمندان گفت : با توجه به معضل جهانی و فراگیر کمبود آب و خشک شدن چشمه های آب در نقاط مختلف ، بدنبال ایجاد حساسیت در مردم و مسئولان برای این منظور بودیم که این کار را با برگزاری این گردهمایی جامه عمل می پوشانیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر گردهمایی هنرمندان برای استفاده از ابزار هنر بمنظور اعلام مشکلات و مسائل زیست محیطی برگزار شد، افزود: جنگل و قطع درختان ، زباله ، کشتار پرندگان مهاجر از جمله مسائلی بود که در مدت چهار برگزاری این سمپوزیوم از سوی هنرمندان به آنها پرداخته شد.

وی از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای برپایی هرچه بهتر این رویداد قدردانی کرد.

سمپوزیوم یا دورهمی هنرمندان پیش از این علاوه بر جنگل بولا در سرخرود و سی سنگان مازندران و برج میلاد و چهار راه ولیعصر تهران برگزار شد.




دیدگاهتان را بنویسید