سمیرا صداقت:نباید در محیط‌ های آموزشی ارزش دروس هنری پایین‌تر از سایر دروس شمرده شود

سمیرا صداقت: نباید در محیط‌ های آموزشی ارزش دروس هنری پایین‌تر از سایر دروس شمرده شود

سمیرا صداقت با بیان اینکه فرهنگ‌سازی باید توسط مدارس و از کودکی آغاز شود گفت: نباید در محیط‌های آموزشی ارزش دروس هنری پایین‌تر از سایر دروس شمرده شود و تا درک واقعی هنر به کودک آموزش داده نشود، اوضاع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا، سمیرا صداقت گفت: تصویرسازی یکی از زیر مجموعه‌های نقاشی است و با مفهوم پیش می‌رود نه اتفاق، و تا متن یا پیش‌زمینه نباشد کار تصویر‌سازی شکل نمی‌گیرد.
صداقت با انتقاد از محدودیت کاربرد این هنر در استان اظهار داشت: کار تصویر‌سازی می تواند حتی در فضاهای شهری بسیار کاربردی باشد ولی متاسفانه در تبریز شاهد گستردگی اینچنینی نیستیم.
این هنرمند تصویرگر در مورد نمایشگاه انفرادی خود در نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی خانه‌ی فرهنگ، گفت: در این نمایشگاه ۳۱ اثر به نمایش گذاشته شده که ۹۰درصد آثار برگرفته از اشعار “گروس عبدالملکیان” است. هشت سال پیش با اشعارش آشنا شدم و توانستم بسیار با شعرهایش ارتباط برقرار کنم و تصاویری در  ناخودآگاه من  شکل گرفت. بعد از هفت سال تصمیم گرفتم که تصویر‌سازی شعرهایش را نمایم.
وی در ادامه گفت: در حین تصویرسازی کتاب اشعار را کنارم گذاشته شده بودم و بعد از یک سال که کار به اتمام رسید، تصاویر را با اشعار عبدالملکیان ربط دادم.
صداقت با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌هایی اینچنین به شناخته شدن هنر تصویرگری کمک می‌کند به شرطی که فرهنگ عمومی و هنری مردم قدری بالاتر رود.
سمیرا صداقت در ادامه  گفت: می‌توان گفت اکثر تصویرسازان عملا بیکارند یا در نهایت یکبار در سال موقعیت کاری مثلا تصویرسازی کتاب کودک به آن‌ها پیشنهاد می‌شود در صورتی که تصویر‌سازی صرفا به کودکان ختم نمی‌شود.
این هنرمند تصویرگر اظهار داشت: با وجود تبلیغات در صفحات مجازی و پوسترهای نصب شده در سطح شهر متاسفانه استقبال از نمایشگاه کم بود.
وی در پایان گفت:  اگر در دانشگاه بخش کارآفرینی قوی باشد تا بین محیط کار و فضای آکادمیک ارتباط برقرار کند، به توانمند شدن هنرمندان کم‌تجربه کمک بزرگی می‌کند.


محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید