محمد محمودی

سومین دوره “اکسپوی آثار هنری تبریز” گشایش یافت

سومین دوره نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در چهار رشته‌ی “نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی” در هتل کایا لاله پارک گشایش یافت.

دبیر اجرایی این نمایشگاه در این آیین افتتاحیه در خصوص تعداد آثاری که در سومین دوره‌ی اکسپوی تبریز عرضه شده است، اظهار کرد: ۱۳۶ اثر هنری از ۸۳ هنرمند از تبریز در چهار رشته‌ی “نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی” در اکسپوی آثار هنری تبریز به نمایش گذاشته شده است.

محمد محمودی با بیان این‌که از مجموع هنرمندان، ۵۴ هنرمند نقاش، ۱۱ هنرمند عکاس، ۱۱ هنرمند خوشنویس و هفت هنرمند مجسمه‌ساز در این نمایشگاه آثار خود را در معرض فروش می‌گذارند، افزود: از مجموع کل آثار ۹۱ اثر شامل نقاشی، ۱۶ اثر خوشنویسی، ۱۸ اثر عکس و ۱۱ اثر مجسمه است.

وی با تاکید بر این‌که هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا ارائه آثار هنری یا برگزاری جشنواره هنری نبوده بلکه گامی در راسته توسعه اقتصاد هنر و فروش آثار هنری است، گفت: برای ترویج فرهنگ خرید آثار هنری باید تدریجا فرهنگ‌سازی کنیم، چرا که این پتانسیل و تمکن مالی در شهر تبریز وجود دارد که مردمانش خریدار آثار هنری باشند.

وی با تاکید بر این‌که شهر تبریز ظرفیت ویژه‌ای در تولید آثار هنری دارد اما متاسفانه در حوزه خرید و فروش وضعیت چندان مطلوب نیست، افزود: باید بصورت تدریجی، فرهنگ استفاده از آثار هنری در اماکن مختلف شهر ایجاد شود تا مردمان از هنر و آثار هنری شناخت پیدا کنند و این آثار ارزشمند را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

محمودی در پایان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در نتیجه هفت ماه تلاش و برنامه‌ریزی برپا شده است.

سرمایه گذار لاله پارک تبریز نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که هنرمندان با هیجان خود آثار هنری را خلق کرده و روح خود را به اثر خلق شده منتقل می‌کنند، افزود: آثار هنری، روح و حیات دارند و این آثار ارزشمند را هرگز نمی‌توان با سایر اشیای تزئینی مقایسه کرد.

علی پولاد با تاکید بر این‌که خریداری آثار هنری وظیفه‌ی ماست، گفت: مردم با خرید آثار هنری نه به هنرمند، بلکه به خود خوبی کرده و فضای زندگی‌شان را تلطیف می‌کنند.

گفتنی است، سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید