رئیس هیئت مدیره انجمن انیمیشن آذربایجان شرقی: سینما بیش از اینکه در بعد جسمانی انسان اثرگذار باشد در روح آن تاثیر می‌گذارد

سيدوحيد فاطمی: سینما بیش از اینکه در بعد جسمانی انسان اثرگذار باشد در روح آن تاثیر می‌گذارد

رئیس هیئت مدیره انجمن انیمیشن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دنیای مدرن سینما یکی از ارکان مهم توسعه است، افزود: سینما بیش از اینکه در بعد جسمانی انسان اثرگذار باشد در روح آن تاثیر می‌گذارد و این اثر به قدری است که در جوامع مختلف می‌تواند نیاز‌های گوناگونی را ایجاد یا آن‌ها را سرکوب کند.

به گزارش تبریزآرت به نفل از ایسنا، سيدوحيد فاطمی در مراسم روز ملی سینما، با بیان اینکه جای این هنر در شرایط فعلی جامعه خالی است، گفت: سینما یک هنر غیر ملموس است و از طریق پیکسل‌ها، گریل‌ها و نور و حرکت منتقل شده و احساسات را بر می‌انگیزد.

وی در ادامه گفت: اینکه تبریز اولین شهری بوده که توانسته سینما را به کشور معرفی کند مایه‌ی مباهات است اما با وجود اتفاقات مهمی که در استان افتاده، شرایط فعلی سینما در تبریز راضی کننده نیست.

سید وحید فاطمی با اشاره به ظرفیت مالی قابل بهره‌برداری این هنر گفت: سینما دارای پتانسیل مالی است، مثلاً آورده‌ی یک فیلم سینمایی در دوران اکران می‌تواند بیش از درآمدهای نفتی باشد، حال تصور کنید اگر دو تا فیلم این‌چنینی ساخته شود چه سرمایه‌ی عظیمی برای کشور تولید می‌شود.

وی گفت: سینما دارای این توانایی است که در بحران‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به کمک کشور بیاید و صرفاً نباید به جنبه‌ی هنری آن توجه شود.

فاطمی با بیان فراگیر بودن و تاثیرگذاری مستقیم سینما در جوامع مختلف ادامه داد: دامنه‌ی تخریب یک موشک بسیار کوچک‌تر از سینما است و در نقطه‌ی مقابل نقش اصلاحی آن هم می‌تواند فراتر از تصور باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن انیمیشن استان در ادامه گفت: اگر امروز شاهد آسیب‌های متعدد اجتماعی هستیم، نشانگر این است که سینمای ما هم از طریق دولت و هم از طرق ملت، نیاز به بازنگری دارد. در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که نقش و توانایی دولت در این زمینه کمرنگ‌تر شده و نیاز به حضور بخش خصوصی برای حفظ آینده‌ی هنر کشور احساس شده است.

وی اظهار داشت: در این شهر اتفاقات بی‌نظیری در حوزه‌ی سینما رقم زده شده نظیر فیلم “حیوان” و ” ائو” که شاهد موفقیت‌های این دو فیلم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم. همه‌ی افتخاراتی که در این عرصه به دست آمده، واقعاً با دست خالی انجام گرفته و نشان می‌دهد که اگر جدی تر به انجام کارها همت ورزیده شود به نتایج بسیار درخشانی می‌رسیم.

فاطمی با اشاره به موفقیت‌های انیمیشن” راز پروانه‌ها” که در جشنواره‌های متعدد خارجی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اگر به سیستم و شرایط تولید آن توجه شود باعث حیرت است که چنین اثری با کامپیوتر و امکانات ساده ساخته می‌شود.

وی در ادامه گفت: ای کاش کسانی که حوزه‌ی سیاسی، نظامی و اقتصادی کشور را در دست دارند به اهمیت موضوع فرهنگ و هنر واقف بودند تا به این حوزه اهمیت داده و برای آن بودجه اختصاص می‌دادند.

رئیس هیئت مدیره انجمن انیمیشن استان در پایان اظهار داشت: اگر بتوانیم در عرصه‌ی سینما که در راس هنرها است تاثیرگذاری داشته باشیم، باید فرهنگ جدی گرفته شود و سینما را به عنوان یک صنعت نگاه کنیم.

گفتنی است آیین بزرگداشت روز ملی سینما در تبریز با حضور مسئولان استانی و هنرمندان عرصه فیلم و سینمای استان و با همکاری انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن، انجمن سینمای جوان دفتر تبریز و خانه مستند تبریز و کانون فرهنگ، هنر و ادب تبریز با تجلیل از موسی عباسی پیشکسوت مدیریت سینما و فعال بخش خصوصی و افتتاح یک سالن سینما و اکران انیمیشن سینمایی “راز پروانه‌ها” به کارگردانی علی تنهایی برگزار شد. همچنین از عوامل این انیمیشن سینمایی تقدیر به عمل آمد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید