شعار “شهروند شاد، شهر بانشاط” در شهرداری تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با بیان این‌که در سال‌جاری شعار “شهروند شاد، شهر بانشاط” رویکرد ما در بحث اوقات فراغت شهروندان است، گفت: تمامی برنامه‌های خود را در قالب این شعار و با رویکرد شادی و نشاط اجتماعی پیش می‌بریم.

 حجت‌الاسلام احمد حمیدی در آیین افتتاح رسمی برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان، با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های حوزه فرهنگی شهرداری تبریز، گفت: شهرداری تبریز در کنار سایر فعالیت‌های خدماتی و شهری، به طور جدی به مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز ورود کرده است.

وی افزود: شهرداری تبریز در حوزه‌ی فرهنگی، مباحثی چون “تفریح، نشاط اجتماعی، همگانی کردن ورزش، توسعه گردشگری و ارتقای فرهنگ گردشگرپذیری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت” را مورد توجه قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: شعار “شهروند شاد، شهر با نشاط” را از آموزه‌های دینی خویش اقتباس کرده‌ایم.

وی با اشاره به روایات دینی در رابطه با اوقات فراغت تاکید کرد: طبق روایات، برای ایجاد جامعه‌ای خلاق و رو به توسعه و حرکت شتابان حتما لازم است که نشاط اجتماعی را در فعالیت‌های خود بگنجانیم.

وی با تاکید بر این‌که در روایات دینی بر ضرورت داشتن تفریحات سالم بسیار تاکید شده است، افزود: یاری انسان برای انجام امور زندگی و امور دینی از جمله آثار تفریحات سالم است.

حمیدی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) “اوقات فراغت” را یکی از پنج فرصت برای جوان و انسان معرفی می‌کند، تشریح کرد: پیامبراکرم(ص) در روایتی به خانواده‌ها توصیه می‌کند که امکانات بازی و سرگرمی برای کودکان فراهم کنند.

وی با تاکید بر این‌که باید با برنامه‌ریزی منطقی، منظم و عقلانی برای تمامی شهروندان داشته باشیم تا در اوقات فراغت خود بهترین برنامه‌ها را داشته باشند، افزود: شهرداری تبریز بر خود میبالد که برای همه شهروندان و اکثر مناطق کم برخوردار تبریز برنامه‌هایی با موضوعات متنوع و رویکردی شاد و بانشاط داشته باشد.

گفتنی است، در پایان همایش از کانون‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برتر و کارشناسانان تجلیل به عمل آمده و همچنین تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین معاونت فرهنگی شهرداری تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در امر غنی‌سازی اوقات فراغت مبادله شد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید