شهردار تبریز: مردم را با هنر آشنا کنیم و مردم باید التماس کنند تا اثر هنری را بخرند

شهردار تبریز بر ضرورت حمایت از هنرمندان موسیقی آشیقی تاکید کرد

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر صیانت از هنر فولکلور گفت: باید از هنرمندان و به ویژه هنرمندان موسیقی آشیقی حمایت کنیم و بسترهای لازم را برای شناساندن این هنر و هنرمندان در جامعه فراهم گردد.
ایرج شهین‌باهر در مراسم افتتاح کنگره بین المللی “آشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی” گفت: هنرمندان، هویت یک سرزمین هستند که باید بسترهای لازم برای بالندگی این هویت را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر شناساندن هنرمندان به ویژه هنرمندان موسیقی آشیقی به مردم، ادامه داد: اگر ما هنر و هنرمندان خود را در جامعه نشناسانیم و حمایت نکنیم، در نتیجه سرزمین‌های دیگر هنر خود را به ما قالب خواهند کرد.
شهین‌باهر با بیان این‌که امروز در برخی شادی‌ها و مراسم‌ها به جای اینکه از هنر اصیل و هنرمندان خودمان استفاده شود، از مواردی استفاده می‌شود که حتی یک صدم اصالت هنر ما را دارند، افزود: باید برنامه‌ریزی کرده و هنر اصیل خود را در جامعه معرفی کنیم.
وی با بیان این‌که تاریخ ایران همواره به داشته‌های تبریز افتخار می‌کند، افزود: باید از داشته‌ها و فرهنگ اصیل خود صیانت کرده و بسترهای لازم برای رشد آن را فراهم کنیم.
گفتنی است، “کنگره بین المللی آشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی” با حضور ۳۰۰ آشیق از سوم الی ششم آذرماه در تبریز برگزار می‌شود.


محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید