فعالیت ٢٤٦ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان

فعالیت ٢٤٦ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت ٢٤٦ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان خبر داد.

“علی محرمی” در نشست معرفی اعضای جدید شورای نظارت بر آموزشگاههای آزاد هنری، گفت: در حال حاضر ٩٠ آموزشگاه آزاد هنری در حوزه‌ی هنر موسیقی در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ٥٣ آموزشگاه در تبریز و ٣٧ آموزشگاه در شهرستانها فعال هستند.

وی افزود: همچنین ٤١ آموزشگاه در حوزه‌ی هنر خوشنویسی فعال هستند که از این رقم نیز ٣٠ آموزشگاه در تبریز و ١١ آموزشگاه در شهرستانها به تربیت هنرجویان این حوزه می‌پردازند.

محرمی تعداد آموزشگاههای آزاد هنری در حوزه‌ی هنرهای تجسمی را ١٠٨ باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد ٨٦ آموزشگاه در تبریز و ٢٢ آموزشگاه در شهرستانهاست.

وی تصریح کرد: در حوزه‌ی هنر نمایش نیز ٧ آموزشگاه در استان فعال هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل با اشاره به بحث واگذاری فعالیتهای فرهنگی و هنری به خود مردم گفت: با ورود خود هنرمندان و مردم کارها با کیفیت ارائه شده و تولیدات هنری به رشد و بالندگی دست می‌یابند و در بحث آموزشگاههای آزاد هنری نیز بار اصلی آموزش هنری را خود آموزشگاهها بر عهده دارند.

وی با اشاره به بحث تفویض صدور مجوز به استان برای آموزشگاههای آزاد در رشته های تجسمی،‌ نمایش،‌ خوشنویسی و موسیقی،‌گفت: این امر موجب ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت آموزشگاههای آزاد هنری شده است.

شورای رسیدگی و نظارت بر عملکرد آموزشگاههای آزاد هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ‌رئیس اداره امور هنری اداره کل، کارشناس مسائل دینی و کارشناسات مسائل هنری بر حسب موضوع تشکیل می‌شود و مصوبات این شورا با رای اکثریت اعضا قابل اجراست.

همچنین بررسی و تایید صلاحیت هیئت موسس،‌ مدیرمسئول و جانشین،‌نظارت بر عملکرد برنامه های آموزش هنری آموزشگاههای استان و اتخاذ تصمیم نسبت به صدور یا لغو اجاره تاسیس آموزشگاه ازجمله وظایف شورای نظارت بر آموزشگاههای آزاد هنری است.

براساس این گزارش، استاد کریم صدق‌روحی، استاد وجدنیا، استاد کرمانی، استاد نصیری، استاد دکتر اسفندیار قره‌باغی، غلامرضا میرزازاده،‌ رامین ریاضی و نازیلا ایرانزاد به عنوان اعضای جدید شورای نظارت بر آموزشگاههای آزاد هنری انتخاب شدند.




دیدگاهتان را بنویسید