لیلی گلستان

لیلی گلستان: در برگزاری اکسپو، تهران از تبریز یاد بگیرد و امیدوارم این کار استمرار یابد

چهره شاخص هنری کشور با بیان این‌که تبریز، شهری زیبا، دلباز و بسیار مرفه است، از این رو مردمان امکان خرید آثار هنری را دارند، گفت: خریداری آثار هنری، راهی برای تلطیف روح آدمی است.

لیلی گلستان در آیین افتتاحیه سومین دوره اکسپوی آثار هنری تبریز به سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص اعطای مجوز به چهار گالری جدید در تبریز اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار مبارک است؛ اما شروع آسان بوده و تداوم فعالیت گالری مسیر سختی را در پیش دارد که گالری‌داران باید تحمل کنند.

این چهره شاخص هنری کشور با بیان این‌که استمرار و تداوم فعالیت گالری داران در شرایطی محقق می‌شود که مردم فرهنگ پرور و هنر دوست تبریز از این نگارخانه‌ها دیدن کرده و اهمیت دهند، افزود: هر هفته از ۳۸ نمایشگاهی که در گالری گستان برپا می‌شود، ۱۰ الی ۱۲ مورد آن از نقاشان آذری هستند.

وی با بیان این‌که در شهر تبریز هنرمندان نقاش فوق‌العاده‌ای وجود دارد، تاکید کرد: آثار بسیار خوب و ارزشمندی در این دوره از نمایشگاه شرکت داده شده است.

گلستان با بیان این‌که برپایی این نمایشگاه پتانسیل خوبی است تا فرهنگ گالری رفتن و تماشای آثار هنری بال و پر بگیرد، تاکید کرد: حتما این اتفاق در تبریز خواهد افتاد و شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه خواهیم بود و معتقدم نمایشگاه در دوره بعدی بسیار موفق‌تر برگزار می‌شود.

گفتنی است، سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید