مسابقه خوانندگی «صدای برتر» از سیمای سهند پخش می‌شود

مدیر واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، از برگزاری مسابقه خوانندگی «صدای برتر» در این شبکه خبر داد و گفت: برای نخستین بار در میان شبکه‌های استانی، یک دوره رقابت جذاب خوانندگی، با فراخوان سراسری و استقبال گسترده استعدادهای خوانندگی، برگزار می‌شود.

به گزارش تبریزآرت، مهرداد کرباسی اظهار داشت: مسابقه «صدای برتر» با همت سیمای سهند و حمایت مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی شکل گرفته و با توجه به تنوع رشته‌های آوازی و استقبال چشمگیر استعدادهای موسیقی از جای‌جای کشور، می‌توان گفت اتفاقی کم‌نظیر در میان سیمای مراکز استانی است.

وی ادامه داد: سعی شده سلایق مختلف خوانندگی از جمله موسیقی سنتی ایرانی، آذری، پاپ و آشیقی در این مسابقه حضور داشته باشند.

مدیر واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، قادر رودکیان، اسفندیار قره‌باغی، ناصر عطاپور، چنگیز مهدی‌پور و مسعود امیرسپهر را از اساتید شاخص موسیقی در رشته‌های موسیقی سنتی ایرانی، پاپ، موغام، آشیق و آذری عنوان کرد که به عنوان کارشناس و ارزیابی بخش‌های مختلف این رقابت هنری را بر عهده خواهند داشت.

کرباسی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که در میان شبکه‌های استانی، یک مسابقه خوانندگی، با فراخوان عمومی در حال برگزاری است، افزود: خوشبختانه استعدادهای خوانندگی، حتی از شهرهای دوردست و جنوبی کشورمان نیز از این رویداد هنری و رقابتی، استقبال کرده‌اند.

وی حمایت از استعدادهای هنری را از مهم‌ترین رسالت‌های صدا و سیما عنوان و خاطرنشان کرد: ایده کلی مسابقه صدای برتر بر همین اساس و در فضایی معقول و منظقی، یک فرصت مناسب برای حضور استعدادهای خوانندگی فراهم آورده‌است.

مدیر واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اضافه کرد: نفرات برگزیده این رقابت هنری، علاوه بر اینکه به عنوان استعدادهای شاخص، در فضای هنری معرفی می‌شوند، از فرصت‌های مختلف سیمای سهند برای ارائه قابلیت‌های فنی و هنری خود بهره‌مند خواهند بود.

کرباسی اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند در مرحله نخست، تا چهاردهم خرداد، از طریق سایت رسمی مسابقه به نشانی www.simanava.com ثبت‌نام و فیلم ۹۰ ثانیه‌ای از خوانندگی خود را در سایت بارگذاری کنند.

مدیر واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، با اشاره به روند برگزاری مسابقه و پخش تلویزیونی آن، گفت: در دوره اول، طی ۲۶ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای پخش از صدا و سیما با حضور مخاطبان حاضر در سالن برگزار می شود و در این مرحله ۴۰ نفر از منتخبان مسابقه در گروه‌های پنج نفری طی هشت برنامه به رقابت خواهند پرداخت و با رأی مستقیم مخاطبان و هیات داوران در هر اجرا، یک نفر حذف و بقیه شرکت‌کنندگان به مراحل بعدی راه می یابند، به این ترتیب طی ۲۶ برنامه صدای برتر مسابقه، در مرحله پایانی مشخص و جایزه ویژه خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با تکمیل روند ثبت‌نام و پایان داوری‌های اولیه، پیش‌بینی می‌شود مسابقه «صدای برتر» حوالی عید سعید فطر، آماده پخش تلویزیونی شود.




دیدگاهتان را بنویسید