رحیم شهرتی‌فر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار: این وظیفه حاکمان است که اجازه دهند نخبه‌ها و اهل علم، هنر و ادب به راحتی فعالیت کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: فارغ از جنجال های  سیاسی و بین‌المللی باید اجازه دهیم اهالی فرهنگ و هنر حرفشان را بزنند، آثار خود را با حمایت مؤسسات علمی منتشر کرده و به‌ عنوان میراث فرهنگی در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهند.

به گزارش تبریزآرت به نقل ازخبرگزاری فارس، رحیم شهرتی‌فر امروز در مراسم رونمایی از کتاب “زلال جاری مهر” اثر استاد کریم صدق روحی و نقاشان پیشکسوت تبریز با اظهار اینکه وجود چنین آثاری افتخاری بزرگ برای شهر تبریز است، اظهار داشت: این آثار باید در سینه تاریخ این شهر محفوظ بماند تا نسل‌های بعدی به حضور استادانی همچون صدق روحی و دیگر عزیزان افتخار نمایند.

شهرتی‌فر بابیان اینکه اهالی فرهنگ اگر آزادی احساس کنند؛ جامعه از ذوق و هنر سرشارشان می‌تواند سودمند شود، گفت: اشکال بزرگی که در این زمینه هست فاصله گرفتن بخش خصوصی از فضای فرهنگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید نمود: این وظیفه حاکمان است که اجازه دهند نخبه ها و اهل علم، هنر و ادب به راحتی فعالیت کنند.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: فارغ از جنجال های سیاسی و بین‌المللی باید اجازه دهیم اهالی فرهنگ و هنر حرفشان را بزنند و آثار خود را با حمایت مؤسسات علمی نشرکرده و به‌عنوان میراث فرهنگی در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهند.

شهرتی‌فر با اشاره به اهمیت ثبت و جمع‌آوری آثار ماندگار هنرمندان استان : شاه اسماعیل صفوی طی جنگ چالدران با وجود همه مشکلات به فکر حمایت از کمال‌الدین بهزاد بود، در حالی که اگر در آن دوره نیز مؤسسات و علاقمندان به هنر و علم و فرهنگ بودند، آثار هنرمندانی چون بهزاد ماندگار می‌شد و نسل‌های امروز و آینده از آن بهره‌مند می‌شدند.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید